X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Ünlü markalar, Twitter fenomenlerinin peşinde
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Ünlü markalar, Twitter fenomenlerinin peşinde

  • Giriş Tarihi: 19.12.2013

Yaşar Üniversitesi'nin araştırmasına göre, Türkiye'de ünlü marka ve isimler, Twitter fenomenleriyle arkadaşlık kuruyor, kendileri hakkında olumlu tweet atmalarını istiyor

Türkiye'de yaklaşık 11 milyon 337 bin kullanıcısı bulunan Twitter, reklam verenlerin en önemli mecrası haline geldi. Reklamının yapılmasını isteyen ünlüler ve markalar, "Halkın içinden gelen" ancak yaklaşık 170 bin takipçisi bulunan Twitter fenomenlerinin peşine düştü. Yaşar Üniversitesi akademisyenlerinin 21 Twitter fenomeniyle görüşerek yaptığı araştırmaya göre, fenomenlerin çok izlenen dizi ve maç saatlerinde reklam tweeti atmadıkları, mentionları ile markaları trend topic yaptıkları, aynı zamanda reklam ajanslarına danışmanlık hizmeti verdiklerini belirtildi. Bir yıllık çalışmanın sonuçlarına göre fenomenler, reklam tweetlerini atmak için Twitter'ın "prime- time"ı olarak kabul edilen, iş çıkış saatinden 23.00'e kadar olan zamanı tercih ediyor. Ayrıca, birçok ünlü isim de Twitter fenomenlerini takip edip arkadaşlık kurmaya çalışıyor. Albümleri çıkmadan imzalayıp gönderen ünlüler, kendileri ve albümleri hakkında olumlu tweet atmaları için fenomenlerden yardım istiyor. Yaşar Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık bölümü akademisyenleri Yrd. Doç. Dr. Ayda Sabuncuoğlu ve Araştırma Görevlisi Göker Gülay, çoğu ünlüden daha fazla takipçiye sahip, her yazdıkları popüler olan çağımızın yeni ünlüleri "Twitter fenomenleri" ile görüşerek bilimsel bir çalışma hazırladı. Bir yıllık bir çalışmayla, takipçi sayıları 30 bin ile 170 bin arasında değişen 21 Twitter fenomeniyle görüşen akademisyenler, ünlü markaların bu kişileri nasıl birer reklam kampanyası aracı olarak kullanmaya başladığını araştırdı.

BİR YIL ARAŞTIRDILAR

Birçok markanın reklam kampanyaları için Twitter'ı kullandığını belirten Yrd. Doç. Dr. Ayda Sabuncuoğlu, "Fenomenler kendi alanlarında ün yapmış sıradan insanlar, ancak çok yüksek oranda takipçi sayısına sahipler. Bu durumu göz önünde bulunduran markalar fenomenlerinin etkileme gücünden yararlanarak onların aracılığıyla tüketicilere ulaşıyor" dedi.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.