X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER İzmir, hem dürüst hem de neşeli kent
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

İzmir, hem dürüst hem de neşeli kent

  • Giriş Tarihi: 6.2.2014

Yaşar Üniversitesi'nden Özge Adan, tezinde İzmir'e gelen turistleri ele aldı. Kentin kimliğini ve nasıl algılandığını araştıran Adan, "Turistlerin gözüyle modern, yaratıcı, neşeli bir şehrimiz var" dedi

Yaşar Üniversitesi MYO Turizm ve Otel İşletmeciliği Programı Öğretim Görevlisi Dr. Özge Adan, tamamladığı doktora tezinde İzmir iline son bir yılda kruvaziyer ve sağlık amacı ile gelen turistleri konu aldı. 450 turist ile anket çalışması gerçekleştiren Adan, kente gelen turistlerin İzmir'in kişiliğini ve imajını nasıl algıladıklarını araştırdı. Tez kapsamında İzmir'e gelen turist profilini de tespit eden Adan, yalnızca sağlık amacı ile gelen turistlere İzmir Balçova Termal Oteli Sağlık Merkezi'nde, kruvaziyer ile gelen turistlere ise İzmir Limanı Yolcu Salonu'nda anket uygulandığını söyledi. İzmir'e gelen turistlere yönelik geliştirilecek pazarlama çalışmalarına da ışık tutacak çalışması hakkında bilgi veren Adan, "Tez çalışmamda hem kruvaziyer hem de sağlık amacı ile gelen turistlerin İzmir ilini nasıl algıladıklarını ve kentten ne gibi beklentileri olduğunu araştırdım. Her iki pazar bölümü içinde İzmir'e atfedilen ortak kişilik özellikleri olduğunu tespit ettim. Bu özellikler arasında batılı, modern, yaratıcı, gerçekçi, erdemli, dürüst, aklı başında, arkadaş canlısı, sosyal ve neşeli gibi özellikler yer aldı" dedi.

'TURLAR ARTMALI'
Yabancı turistlerin destinasyon seçimlerinde gittikçe daha özellikli, gerçeğe uygun ve bozulmamış mekanları tercih ettiğine dikkat çeken Adan, turizm faaliyetlerini artıracak şu önerilerde bulundu: "İzmir'in gelişimi kentin özellikleri bozulmadan sağlanmalı ve bu algı sürdürülebilir kılınmalı. Yerel yönetimler tarafından da turlar geliştirilmeli. Ayrıca turların güzergâhları çeşitlendirilmeli ve kruvaziyer ile gelen turistlerin İzmir ilinde daha uzun süreli olarak kalmaları sağlanmalı. Kruvaziyer ile gelen turistlerin yüzde 62,2'sinin Avrupa kıtasından geldiği belirlendi. Türkiye'nin Avrupa'ya olan yakınlığı göz önünde bulundurulduğunda kente kruvaziyer ile gelen turistlerin tekrar ziyaret etme olasılığını arttırmakta. Bu durum İzmir ve hatta Türkiye için bir fırsat olarak değerlendirilmeli."

İKLİM CEZBEDİYOR
Sağlık turizmi için ise sağlık olanakları kadar iklim faktörü çok önemli olduğunu belirten Adan, şöyle devam etti; "İklim şartlarının uygun olmadığı destinasyonlarda sağlık turizminin yapılması mümkün değil. Sağlık turistlerine yapılan anket sonuçlarına göre, İzmir ili için en önemli imaj değişkeninin iklim olduğu tespit edilmiştir. Bu açıdan değerlendirildiğinde, soğuk iklime sahip ülkelere yapılacak olan sağlık turizmi kapsamındaki pazarlama faaliyetlerinde İzmir'in iklimi üzerinde durulmalı. Böylece İzmir'in sağlık amacı ile gelen turistlerin akıllarında daha kalıcı bir şekilde kalmaları sağlanabilecek."

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.