X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER "İzmir, turizmde atağa kalkmalı"
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

"İzmir, turizmde atağa kalkmalı"

  • Giriş Tarihi: 11.2.2014

İzmir'i 56. Uluslararası Brüksel Turizm Fuarı'nda temsil ettiklerini belirten ETİK Üyesi Sadun Alp, "Kentimiz turizmde hemen tanıtım atağına geçmeli, yoksa küme düşeriz" dedi

Bu yıl 56'ncısı yapılan Uluslararası Brüksel Turizm Fuarı, ziyaretçilerin akınına uğradı. Turizm Müşavirliği tarafından düzenlenen Türkiye bölümünde, ülkemizden turistik bölgelerin temsilcileri ve turizm acenteleri stant açtı. Fuarda Ege Turistik İşletmeler ve Konaklamalar Birliği, (ETİK) İzmir'i kendi çabalarıyla tek başına tanıtmak zorunda kaldı. ETİK Yönetim Kurulu üyeleri Sadun Alp, Gökhan Angın ve diğer yönetim kurulu üyeleri, Brüksel'deki temaslar sırasında İzmir'e ziyaretçi çekebilmek için birçok tur operatörüyle görüştüklerini aktardılar. Türkiye'ye 650 bin civarında Belçikalı turistin geldiğini, bunlardan İzmir'e gelen Belçikalı turist sayısının ise 66 bin 500 civarında olduğunu vurgulayan ETİK Yönetim Kurulu üyesi Sadun Alp, böylesine önemli bir pazarda İzmir tanıtımının yeteri kadar yapılamamasını bizim için büyük kayıp olarak niteledi.

TANITIM VE PAZARLAMA
İzmir turizminin Türkiye turizm pastasından daha fazla pay alması gerektiğini, bunun için de bir an önce tanıtım ve pazarlama atağına geçilmesi gerektiğini belirten Alp, "Bu fuarda İzmir adına gerekli tanıtımı sağlayamadık. Gönül isterdi ki burada İzmir ayrı bir stantla yer alsın, tanıtımına daha fazla ağırlık verilsin. Ancak bir önceki EMITT'te olduğu gibi bir tablo burada da söz konusu. İzmir yalnız bırakılıyor, İzmir kaderine terk ediliyor. Diğer fuarlarda da önümüze çıkan tablo, sanki İzmir'in hiç turiste ihtiyacı yokmuş gibi ne yurt içi ne de yurt dışı fuarlarda yeterli tanıtım ortamının oluşturulamaması. İzmir'in benzer organizasyonlarda mutlaka daha etkin bir şekilde tanıtımının yapılması gerekiyor. Ancak tren kaçmış değil. Şimdiden 2015 Londra WTM, ITB Berlin, Utrecht, Fransa ve Moskova turizm fuarlarında kurulacak geniş stantlar ile İzmir'i sergilemeliyiz. Bu stantlarla sektör anlaşmalarını yapmalıdır. İzmir geceleri düzenleyerek tur operatörlerine geniş turizm skalasıyla İzmir anlatılmalıdır" ifadelerinde bulundu.

'PLATFORM KURULMALI'
İzmir'in marka değerini oluşturması için bir platforma ihtiyacı olduğunu kaydeden ETİK Yönetim Kurulu üyesi Sadun Alp, "Bunun için de İzmir Valiliği, İzmir Büyükşehir Belediyesi, İzmir Ticaret Odası, İzmir Kalkınma Ajansı ve İzmir CVB'nin sektörün tek temsilcisi olan ETİK ile birlikte, diğer turizm paydaşlarının da desteğiyle rol alması gerekmektedir. İzmir'in bir an önce ortak bir ses ile senkronize bir biçimde çalışma yürütmesi lazım. Bunun için de İzmir Tanıtım ve Geliştirme Platformu'nun kurulması gerekmektedir. İzmir bunu yapamadığı müddetçe çok önemli bir değeri olan turizmi verimli kullanamayacaktır" dedi.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.