Yerel seçimler için geri sayım başlarken Yaşar Üniversitesi İletişim Fakültesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Özlem Aşman Alikılıç, adaylara ilginç önerilerde bulundu. Alikılıç, seçimlerde ülke genelinde ilk kez oy kullanacak 7 milyon gencin olduğunu hatırlattı, "İletişimde 'suskunluk sarmalı' diye adlandırdığımız, ortada olan büyük bir grup vardır. Bunlar siyasette kararsızlar denilen gruptur. Bu çoğunluk, yeni siyasi tecrübeleri, gözlem ve bilgileri takip eder, siyasi tercihleri sağlamdır, ancak kararsızdır. Hangi taraf onlarla sağlıklı iletişim kurar ve güven ilişkisi inşa ederse tercihleri o yönde olacaktır" dedi.
SANAL MİTİNG YAPILMALI
Meydan mitinglerinin, kahvehane toplantılarının eskisi kadar etkili olmadığını da ileri süren Alikılıç, özellikle gençlere hitap etmek isteyen adayların Twitter, Facebook, Youtube gibi sosyal medya platformlarında "sanal miting" yapmalarını önerdi. "Sosyal medyayı etkili kullanmak da bu işin olmazsa olmazı. Eğer gençlerin oylarını istiyorsanız onlar neredeyse siz de orada olacaksınız. Bu insanları kahvehanelerde bulamazsınız. 406 üniversite öğrencisi üzerinde yaptığımız araştırmaya göre, yüzde 85'i, günde en az beş saatini internette geçiriyor. Adaylar da gün ve saat belirleyip sosyal medyada görüntülü ya da mesajlaşarak düzenli şekilde sanal mitingler yapmalı" diye konuştu. Alikılıç adaylarıa yüzyüze sıcak ve uzun vadeli ilişkiler kurmalarını da önerdi, "Bugün yapılan tamamen hızlıca, insanların gözlerine bakmadan tokalaşmak, anahtarlık, kalem dağıtmak, bayrak asmak, megafonlardan çok fazla üzerinde düşünülmeden kurulmuş melodiler göndermekten öte geçmiyor. Oysa seçmen öncelikle konuşmak ve siyasilerle ilişkisi seçim sonrası da devam etsin istiyor" dedi.