Türkiye'nin en iyi haber sitesi

Yorgunluk atma tüyoları

Giriş Tarihi: 28.4.2014

Uzman diyetisyen Fatma Baysal, bahar yorgunluğuyla baş etmek isteyenlere, zinde kalmanın püf noktalarını anlattı

İzmir Medical Park Hastanesi Beslenme ve Diyetetik Uzmanı Dr. Fatma Baysal, mevsimsel ısı değişimleri ile oluşan bahar yorgunluğunun halsizlik, saç dökülmesi, depresyon, sindirim problemleri, kabızlık, yorgunluk, depresyon gibi şikayetlerle ortaya çıktığını söyledi.Uzmanı Dr. Fatma Baysal, dengeli bir beslenme ile bahar yorgunluğunun ortadan kaldırılabileceğine dikkat çekti. Dr. Baysal güne enerjik başlamak ve zinde kalmak için önerilerini sıralarken, iş yoğunluğundan yemek yemeye fırsat bulamayanlar için de küçük tavsiyeler de bulundu. Güne mutlaka kahvaltıyla başlamak gerektiğini anlatan Baysal, sözlerini şöyle sürdürdü: "Kahvaltıdan önce suyumuza birkaç damla limon sıkabiliriz. Haşlanmış yumurta, yeşil yapraklı sebzelerle karıştırılmış lor peyniri, bir iki dilim tam tahıl ekmeği, iki ceviz, domates ve salatalık tüketin. Kahvaltıdan 2-3 saat sonra ara öğünde kuru meyve veya bir porsiyon taze meyve yenebilir. Sabahla öğle arası enerjinin devamı için daha glikoz ve mineral içerikli kuru meyve, kuru kayısı, kuru erik, kuru incir tüketilmesi sağlanabilir." Öğle veya akşam yemeğinin bir öğün et veya bir öğün sebze şeklinde olabileceğini söyleyen Dr. Baysal, "Izgara et, balık, tavuk veya peynirli bir sandviç bunların hepsi ana yemek olarak tavsiye edilebilir. Tam tahıl ekmeği veya ekmek yerine bulgur pilavı ya da makarna seçenekleri kullanılabilir. Her öğünde özellikle probiyotik yoğurt tüketilmelidir. Çünkü probiyotik yoğurdun bağışıklık üzerindeki etkisi bilimsel çalışmalarda bulundu. Probiyotik yoğurt yoksa kefir tüketebilirler. Her öğünde ayrıca yeşil salata olmasını istiyoruz" dedi.
BUGÜN NELER OLDU
ARKADAŞINA GÖNDER
Yorgunluk atma tüyoları
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz