X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Uzmanından LYS menüsü
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Uzmanından LYS menüsü

  • Giriş Tarihi: 7.6.2014

İlki 14 Haziran Cumartesi günü başlayacak LYS (Lisans Yerleştirme Sınavı) maratonu öncesi, gıda uzmanından hem ailelere hem de öğrencilere önemli uyarılar geldi

Ailelerin sıklıkla kullandığı 'Sana güvenimiz sonsuz' şeklindeki ifadenin bilinenin aksine sınava girecek öğrencileri olumsuz etkileyerek onların beslenme ve uyku düzenlerini bozabileceğini belirten Yaşar Üniversitesi MYO Gıda İşleme Bölüm Başkanı Yrd. Doç. Dr. Ruhan Aşkın Uzel, "Beslenme yaşamın her döneminde olduğu gibi sınav zamanlarında üzerinde daha da önemle durulması gereken bir olgu. Sınava hakim olabilmek için sağlıklı ve yeterli beslenilmesi şart" dedi.

"SU BİLE ZEHİRLER"
Sınavdan 1 hafta önce ve sınav günü dikkat edilmesi gereken örnek menüler sunan Yaşar Üniversitesi Gıda İşleme Bölüm Başkanı Yrd. Doç. Dr. Ruhan Aşkın Uzel, "Daha zinde bir beyin ile güne başlamak ve sınava hakim olabilmek için sağlıklı ve yeterli beslenilmeli, düzenli ve yeterli uyunmalı. Mucize yaratacağı inancı ile tek tip beslenmek ya da tek bir yiyeceği aşırı miktarda tüketmek doğru değil. Yanlış tüketildiğinde suyun bile zehirlenmeye sebep olabileceği bilinmeli. Ayrıca bazı besin zehirlenmelerinden sonra vücudun normal işleyişine dönmesi her zaman kısa zaman almayabilir. Fiyatı tüketici tarafından nispeten daha uygun bulunan ancak içeriği hakkında net bilgi sahibi olunmayan toplu tüketim alanlarında sunulan gıdalar tercih edilmemeli. Dışarıda yemek yenilmesi durumunda güvenilir ve kaliteli mekanlar tercih edilmeli. Tüm bunların yanı sıra satın alınan tüm besinler son kullanma tarihi bilgileri kontrol edilerek tüketilmeli" uyarısında bulundu. Yaşarlı akademisyen sınava 1 hafta kala ve sınav günü tavsiye edilen beslenme önerilerini şöyle özetledi, "Öğünlerde hazmı kolaylaştıran, hafızayı güçlendiren ve vitamin içeriği yoğun olan taze sebze ve meyveler az miktarda, öğünlere yardımcı olarak tüketilmelidir. Yeterli miktarda Omega-3 alınmalı. Badem, fındık, ceviz gibi çerezler dengeli olarak bilişsel hafızayı kuvvetlendirme ve zinde tutmak için tüketilmeli. Mutlaka 2-3 ara öğün ile desteklenen 3 tam öğün düzenine geçilmeli. Kahvaltı öğününe karbonhidrat içeren gıdalara ek olarak protein kaynağı olan ve öğünü dengeleyen 1 tam yumurta ilave edilmeli."

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.