X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Yerin 110 metre altında iftar keyfi
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Yerin 110 metre altında iftar keyfi

  • Giriş Tarihi: 3.7.2014

Türkiye'nin en büyük şehir içi tünel projelerinden olan Konak Tüneli'nde çalışan işçiler, yerin 110 metre altında iftar bereketini birlikte yaşadı. Karayolları 2. Bölge Müdürü Uraloğlu, yıl sonuna kadar tünelin trafiğe açılacağını müjdeledi

İzmir'de kent içi ulaşımı rahatlatacak Konak Tünelleri projesinde üç vardiya devam eden çalışmalara iftar arası veren işçiler, yerin 110 metre altında ramazan sevinci yaşadı. Türkiye'nin en büyük şehir içi tünel projelerinden olan Konak Tünelleri'nin üçte ikilik bölümü tamamlandı. Yıl sonuna kadar trafiğe açabilme hedefi kapsamında durmaksızın devam eden proje, ramazan ayında da hız kesmeden devam ediyor. Konak ve Yeşildere arasındaki bin 674 metrelik mesafeyi bağlayacak 4 tünelin iki ucunu birbirine kavuşturmak için 130 işçi yerin altında çalışıyor. Ramazan ayıyla birlikte akşam vardiyasına gelen işçiler, kazı ve dolgu çalışmalarına iftar saatinde ara vererek kurulan sofralarda oruçlarını açıyor. Ramazan ayı nedeniyle Karayolları 2. Bölge Müdürlüğü tarafından, Konak Tünelleri Yeşildere çıkışına yakın bir bölgede iftar programı düzenlendi. Bir süre sonra üzerinden araçların geçeceği tünele kurulan sahra mutfağında tabldotlarını alarak masalara oturan işçiler, tünelin dışından ezanın okunduğu haberinin ulaştırılmasıyla oruçlarını açtı. Karayolları 2. Bölge Müdürü Abdulkadir Uraloğlu, bağlantı yollarıyla 2,5 kilometreyi bulan projenin ilerleme hızından memnuniyet duyduklarını belirtti. Projenin tamamlandığında İzmir şehir merkezini en kısa yoldan otogar, havaalanı, Ankara ve İstanbul yollarına bağlayacağını, ortalama yarım saatte alınan bir mesafeyi 2 dakikada kat etme imkanının geleceğini ifade eden Uraloğlu, ramazan ayı nedeniyle bu aileyi bir sofrada bir araya getirmek istediklerini anlattı.

İĞNEYLE KUYU KAZMAK
Konak Tünelleri projesinin Türkiye'nin en zor tünel projelerinden birisi olduğuna dikkati çeken Uraloğlu, "Bin 674 metrelik tünelin bin 200 metresinin kazısını bitirdik. Bir taraftan da nihai beton kaplamaları yapılıyor. Yeşildere girişinde sadece asfalt atıp trafiğe açabilecek bir duruma geldik. Projenin geneline baktığınız zaman üçte ikisini geçmiş durumdayız. Tünelin en yüksek noktası 110 metre, ama bunun 10 metre olduğu yerler de var. Burada iğneyle kuyu kazıyoruz. Günde ortalama 2 metreyi yakalamaya çalışıyoruz. Bazen 3 metreye çıkıyor bazen de 80 santimetreye kadar düşüyoruz. Bir engelle karşılaşmazsak inşallah bu sene sonu itibarıyla tünelin kazılarını bitirmiş ve muhtemelen de tüneli trafiğe açmış olacağız" diye konuştu.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.