X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER İzmir, Kocaoğlu'nun cevaplarını bekliyor
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

İzmir, Kocaoğlu'nun cevaplarını bekliyor

  • Giriş Tarihi: 15.7.2014

Gündeme taşıdığımız metro gerçeklerine Başkan Kocaoğlu, "Menfi propaganda" demekle yetindi. Ancak iki istasyonun açılmasına günler kala İzmirliler, tünelde deprem, su basıncı ve yangınla ilgili konulara Büyükşehir'den doyurucu yanıt bekliyor

Egeli Sabah'ın İzmir gündemine taşıdığı metro gerçeği büyük yankı uyandırdı. Belgeleriyle ortaya koyduğumuz konulara İzmir Büyükşehir Belediyesi'nden doyurucu açıklama gelmedi. Başkan Aziz Kocaoğlu, sadece menfi propaganda yapıldığını söylemekle yetinirken, metro tünelindeki eksiklerin giderilip giderilmediği konularına hiç değinmedi. Kısa süre sonra açılacak metronun iki istasyonu ile ilgili kafalardaki soru işaretlerinin giderilememesi, tüm İzmirlilerin kafasını karıştırdı. Ancak akıllardaki asıl soru şu: Bir felaket yaşanırsa, bunun sorumlusu kim olacak? İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, önce geçtiğimiz Cuma günü Havagazı Fabrikası'nda tramvayla ilgili basın toplantısında, son olarak da Cumartesi Günü Urla Bademler Köyündeki çiçek alım sözleşmesi töreninde yaptığı konuşmalarda yazılanları menfi propaganda olarak nitelendirdi. Bu durum da, gerek ODTÜ'nün raporu gerekse yine Sabah Egeli'nin ulaştığı görüntüler metronun açılmasını bekleyen binlerce İzmirlinin kafasında 'metro ne kadar güvenli' sorularının oluşmasına neden oldu. Metro tünelinde önce 2011, sonra da 2012 yılında yırtılmalar meydana gelmiş ve buna bağlı olarak da tünelde su baskınları olmuştu. Bu gelişmenin ardından yüklenici Öztaş firması, ODTÜ'ye rapor hazırlattı. ODTÜ İnşaat Mühendisliği bölümünden Doç. Dr. Erdem Canbay'ın hazırladığı raporda çarpıcı gerçeklere yer verildi. Raporda, metro tüneli yapılırken depremselliğin ve su basıncı faktörünün gözardı edildiği vurgulanmıştı. Ayrıca deprem konusunda güçlendirme yapmak için çevredeki binaların uygun olmadığı belirtildi. Ayrıca gazetemizde, Üçyol-Üçkuyular hattında istasyonlar dışında tünel boyunca yangın algılama ve söndürme sisteminin olmadığı yer aldı. Göztepe İstasyonu'nda, proje ve sözleşmeye göre iki yangın çıkışı yapılması gerekirken, sadece bir adet yapıldı. Yaklaşık 3.5 milyon liralık kamu zararı oluşurken, tek yangın çıkışı olmasının can güvenliği açısından sıkıntı olduğu kaydedildi. Bu vahim gelişmelere karşın Başkan Kocaoğlu, sadece menfi propaganda yapıldığını söylemekle yetindi. Ancak gündeme getirdiğimiz belgeli gerçeklere, belgeli cevap vermekten kaçındı. Bu da kısa süre sonra açılacak olan metro için endişelere neden oldu.

İŞTE SORULAR
Önce 2011, ardından da 2012'de art arda meydana gelen tünel yırtılması sonrası ODTÜ'nün hazırladığı raporda dikkat çekilen deprem yükü ve su basıncı ile ilgili ne gibi önlemler aldınız.?
Tünelde meydana gelen yırtılmalar sonrası kemer betonlarında güçlendirme yaptınız mı?
Göztepe İstasyonu'nda yapılması öngörülen, projede ve şartnamede var olan iki yangın çıkışından bir tanesini binaların temeline zarar vereceği gerekçesi ile iptal ettiniz mi ?
Göztepe İstasyonu herhangi bir yangın durumunda vatandaşların sağlıklı şekilde tünelden tahliyesi için ne kadar güvenli?
Bakanlar Kurulunca 2013 yılı Mart ayında onaylanan yüzde 40'lık keşif artışında, yapılacak işler listesinde yer almasına rağmen istasyonlar hariç tünel bölümünde yangın algılama ve söndürme sisteminin yapılamadığı doğru mu? Eğer yangın algılama ve söndürme sistemi yoksa bu hattın yolcu taşımacılığına açılması, can ve mal güvenliği açısından uygun mu?
Tünelde topraklama sistemi mevcut mu?
Aziz Kocaoğlu, "Bazı hatalar olabilir" dedi. Bu hatalar nelerdir? Bu hatalara karşı ne tür önlemler alınmıştır? Bu hatalar nasıl düzeltilmiştir? Bu hataları yapanlar ile ilgili bir işlem yapılmış mıdır?

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.