Türkiye'nin en iyi haber sitesi

Metrodaki skandal mahkemelik oluyor

Giriş Tarihi: 16.7.2014

AK Parti'nin hukukçu milletvekilleri Hamza Dağ ve Ali Aşlık, Egeli Sabah'ın ortaya çıkardığı metro skandalına ilişkin önümüzdeki günlerde savcılığa suç duyurusunda bulunacaklarını söyledi

İzmir Metrosu'nda tünelin yırtılması, yangın sisteminin bulunmamasının yanı sıra Göztepe istasyonunda ikinci yangın çıkış yeri yanlış projelendirildiği için 3.5 milyon liralık kamu zararı oluştuğu iddiası yargıya taşınıyor. Egeli Sabah'ın ortaya koyduğu metro gerçeklerine belgeli açıklama yapamayan İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, sadece "menfi propaganda" diyerek hayati önem taşıyan konuyu geçiştiririrken AK Parti İzmir milletvekilleri Hamza Dağ ve Ali Aşlık, İzmir Cumhuriyet Başsavcılığı'na suç duyurusunda bulunacaklarını ifade etti. İzmir Metrosu ile ilgili ürperten gerçekleri Egeli Sabah aracılığıyla öğrendiğini anlatan Hamza Dağ, "Suç duyurusunda bulunacağız. Ama öncesinde İzmir Metrosu ile ilgili ODTÜ tarafından hazırlanan raporu detaylı olarak inceleyeceğim. Ali Aşlık Bey de hukukçu. Onunla birlikte bu işi yürüteceğiz. Dava açacağız" şeklinde konuştu.

SUÇ UNSURU İHMALLER

AK Parti İzmir Milletvekili Ali Aşlık ise, "İzmir Metrosu ile ilgili kapsamlı bir araştırma yapıp, bilgileri aldıktan sonra savcılığa suç duyurusunda bulunacağım. Dava açmadan önce konunun altyapısını hazırlamak lazım tabii ki. Metroda suç unsuru olan ihmaller var diye düşünüyorum. Daha önce açılan davaları ve çıkan haberleri detaylı olarak inceleyeceğim. Çünkü burada işlenen suç karşılığında ceza aldırıp, tazminat ödettirmek gerekiyor. Yoksa aynı durum Türkiye'nin değişik yerlerinde devam eder. Ciddi bir araştırmanın ardından dava açmak gerekiyor" dedi.

EGELİ SABAH ÇIKARDI
İzmir Büyükşehir Belediyesi, 2005 yılında yapımına başladığı Üçyol - Üçkuyular Metrosu'nda hat üzerinde kalan son iki istasyonu Temmuz ayı sonunda açmaya hazırlanırken Egeli Sabah; İzmirspor ve Hatay İstasyonları ile hattın tamamının ray döşeme işlerini alan yüklenici ÖZTAŞ firmasının Ortadoğu Teknik Üniversitesi İnşaat Mühendisliği Bölümü'ne hazırlattığı rapora ulaştı. Bu güne kadar kamuoyuna açıklanmayan ve İzmir Büyükşehir Belediyesi tarafından sır gibi saklanan rapor, önümüzdeki günlerde vatandaşların kullanımına açılması öngörülen tünelde, İzmirlileri bekleyen ölümcül tehlikeleri gözler önüne serdi. Her bir satırı tüyleri diken diken eden rapor, tünellerin yapımına olanak tanıyan hesaplamaların hatalı yapıldığını, proje çizilirken su basıncı ve depremselliğin göz ardı edildiğini ortaya koydu. Bunun sonucu olarak da önce 3 Mayıs 2011'de, ardından da 18 Temmuz 2012'de, art arda iki kez metro tünelinde yırtılma meydana geldi. Tünelin Poligon ve Fahrettin Altay istasyonları arasındaki bölümünde, rayların döşeneceği taban kısmı, su basıncı hesaplanmadan yapıldığı için alttan gelen baskıya dayanamadı ve kırıldı.
BUGÜN NELER OLDU
ARKADAŞINA GÖNDER
Metrodaki skandal mahkemelik oluyor
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz