X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Metroya benzemesin
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Metroya benzemesin

  • Giriş Tarihi: 18.8.2014

Büyükşehir'in tramvay projesinde yeraltı otoparkının ihale dosyasına dahil edilmemesine tepki gösteren Ayhan Emekli, "Umarım, metroda yaşanan zaman uzatımları, aynı şekilde bu projede de yaşanmaz" dedi

İzmir Büyükşehir Belediyesi, metro projelerinden sonra kent içi toplu ulaşımı rahatlatmak amacıyla Karşıyaka ve Konak Tramvay hattı projelerini de hayata geçirmek için çalışma başlattı. Geçtiğimiz aylarda gerçekleştirilen ihaleyi Gülermak İnşaat A.Ş kazandı. Geçtiğimiz ay firmayla sözleşme imzalayan Büyükşehir Belediyesi yer teslimi yaptı. Proje kapsamında Güzelyalı'da yapılması öngörülen yer altı otoparkı ihale dosyasına dahil edilmeyerek, ayrı bir ihale ile yapılması öngörüldü. Bu arada Konak Tramvayı'nın Mustafa Kemal Sahil Bulvarı'nda geçeceği güzergah üzerinde yer alan yaklaşık 1900 araçlık açık otoparkın kaldırılacak olması kamuoyunda tartışma yarattı. İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, araç sahiplerine İnciraltı'ndaki açık otoparkı adres gösterdi. Yer teslimi yapılan yüklenici firma şantiye kurma çalışmalarına başlarken, yapılması öngörülen yer altı otoparkının bırakın inşaat ihalesini daha proje ihalesi bile aradan geçen süreçte yapılmadı. Durum böyle olunca başta metro ve teleferik gibi projeler olmak üzere bir çok projede olduğu gibi bu projenin de öngörülen sürede bitirilemeyeceği iddiaları ortaya atıldı.

"ÖNCEDEN DÜŞÜNÜLMELİ"
Önce ihalesi sonra da yer teslimi yapılmasına rağmen proje kapsamında yapılması öngörülen yer altı otoparkıyla ilgili henüz hiçbir gelişme yaşanmamasına en büyük tepkiyi İnşaat Mühendisleri Odası İzmir Şubesi' yaptı. Şube Yönetim Kurulu Başkanı Ayhan Emekli Egeli Sabah'a yaptığı açıklamada, Konak Tramvayı'nın geçeceği Mustafa Kemal Sahil Bulvarı'nda otoparkların önemli kısmının kaldırılacağını söyledi. Bunun sonucu olarak da buraya park eden araç sahipleri için park sorununu ortaya çıkacağını belirten Emekli, sözlerini şöyle sürdürdü; "Ortaya çıkacak otopark sorunu dillendirilince, gündeme düşünce Büyükşehir Belediyesi yer altı otoparkı yapacağını açıkladı. Büyükşehir Belediyesi yetkilileri, bu projeyi planlarken mutlaka ortaya bir otopark sorunu çıkacağını biliyor olmalı ve ona göre çözüm üretmeli idi. Görünen o ki proje kapsamında bir otopark çözümü yoktu. Ancak konu gündeme düştükten sonra otopark sorununu yer altı otoparkı ile çözülmesi öngörüldü."

"ENDİŞE DUYUYORUZ"
Yer altı otoparkının nerede yapılacağının halen daha belirsizliğini koruduğunu belirten Emekli; "Bu proje ne kadar otoparkı etkiliyor, buna karşı ne kadar araç kapasiteli otopark yapılması düşünülüyor bunların hepsinin bilinmesi gerekiyor. Oysaki hiçbirisi bilinmiyor. Öte yandan da tramvay projesinin yapım işi için yer teslimi yapılıyor, Yer altı otoparkını yapmak için önce yerini sonra da kapasitesini belirleyeceksiniz. Tüm bunları dikkate alarak önce proje, ardından da yapım ihalesini yapacaksınız. Otopark projesinin tramvay projesi ile eşit başlaması gerektiğini düşündüğünüzde projede bir takım eksikler olduğunu görüyoruz. Tramvay, metro, İZBAN gibi projeler İzmir ulaşımı için önemli yatırımlar. Bu yatırımların tepeden tırnağa tüm proje detaylarının, bütün sürecin eksiksiz olarak planlanması, ondan sonra karar verilmesi gerekiyordu. Ne yazık ki bu detaylar tamamlanmadan önce işe başlanıyor. Ardından karar veriliyor. Proje yürürken bir takım yanlışlıklar çıkınca da arkadan düzeltilmeye çalışılıyor. Bu, kent adına, yapılacak yatırım adına ne yazık ki olumsuz bir tablo ortaya koyuyor. Tramvay projesi de daha başından kötü gidişat göstermeye başladı. Şimdiden bir şeylerin eksik olduğu, arkadan tamamlanacağı şeklinde bazı işaretler ortaya çıkmaya başladı. Bu, meslek odası olarak bizleri endişelendiriyor. Korkarım ki metroda yaşanan zaman uzatımları ve aksaklıklar, aynı şekilde tramvay projesinde de yaşanmaz" dedi.

GÜZERGAH İSTİKAMETLERİ BELLİ
Konak'ta İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin ve Konak Pier'in önündeki yaya köprüsünün altından geçerek Gazi Bulvarı'na kadar yolun kenarından ilerleyecek tramvay hattı, Şehit Fethi Bey Caddesi'ne girecek ve buradan itibaren güzergahı karayolu trafiğiyle ortak kullanacak. Cumhuriyet Meydanı'nı takip eden hat, Şehit Nevres Bulvarı ve oradan Şair Eşref Bulvarı'na ilerleyecek. Gar'ı takiben Şehitler Caddesi'ne ilerleyen tramvay hattı, İzmir Metrosu'nun Halkapınar Depo Alanı'nda son bulacak. Karşıyaka tramvayı, Alaybey'den başlayıp sahil tarafından Bostanlı İskelesi'ne, oradan da İsmail Sivri Sokak, Şehit Cengiz Topel Caddesi, Selçuk Yaşar Sokak ve Cahar Dudayev Bulvarı'nı takip ederek İZBAN Çiğli Depo tesisleri yanında Mavişehir Banliyö İstasyonu'na gelecek. Proje kapsamında Karşıyaka iskelesi ile çarşıyı birbirine bağlayacak bir üst veya alt geçit planlanıyor.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.