X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Yaşlıları yıldırmayın kuyruklara son verin
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Yaşlıları yıldırmayın kuyruklara son verin

  • Giriş Tarihi: 5.11.2014
Yaşlıları yıldırmayın kuyruklara son verin
Yaşlıları yıldırmayın kuyruklara son verin

'de 65 yaş ve üstü vatandaşların elektronik kart başvurusu sırasında yaşadığı sıkıntılar "Belediye zaten baştan beri yaşlıların ücretsiz ulaşımına karşı" iddialarını gündeme getirdi

Büyükşehir Belediyesi'nin 65 yaş üstü vatandaşların ulaşımdan ücretsiz yararlanabilmesi için planladığı elektronik kart uygulaması kapsamında kısıtlı sayıda başvuru noktası açılması uzun kuyruklara yol açmaya devam ediyor. Başvuruların sadece 4 noktadan yapılabilmesi nedeniyle önceki gün 2 bin kişiyi bulan uzun kuyruklar oluşurken, dün de yaşlı vatandaşların kuyruklarda bekledikleri gözlendi.

ZATEN KARŞILAR

Başvuru noktalarındaKİ personel sayısının yetersizliği de tepkileri yol açarken, AK Parti İzmir Milletvekili İlknur Denizli, Twitter hesabından, İzmir Büyükşehir Belediyesi'ne yönelik eleştirilerde bulundu ve uygulamanın "hizmeti vatandaşın ayağına götürme" anlayışı içinde yeniden düzenlenmesini istedi. Denizli, "En başından beri 65 yaş ve üzeri vatandaşlarımızın toplu taşıma araçlarından yararlanmasına karşı olan, bu konuda her türlü engeli çıkartan İzmir Büyükşehir Belediyesi, bu konudaki yıldırma politikasını sürdürüyor. Hizmeti vatandaşın ayağına getirmek yerine, yaşlı vatandaşları ayağına çağıran Büyükşehir, vatandaşa eziyet etmeye devam ediyor. Oysa metropol ilçelerin tamamında açılacak hizmet merkeziyle yaşlı vatandaşlarımızın ayağına bu hizmet götürülebilirdi. Vatandaşa hizmet etmeyi hedefleyen belediye, diğer ilçelerde hizmet tarihlerini önceden duyurarak, ücretsiz ulaşım için onların kart sahibi olmalarını sağlayabilirdi. İzmirliye aktarmalı ulaşım ve benzer uygulamalarla eziyet etmeyi bir iş yapma biçimi haline getiren Büyükşehir'i, biran önce bu uygulamadan vazgeçip hizmeti vatandaşın ayağına getirmeye çağırıyorum" dedi.

KUYRUK KABUSU
İzmir, önceki gün Konak Center, Bornova Metro Durağı ve Fahrettin Altay Aktarma Merkezi civarında yaşlı insanların oluşturduğu kuyruk manzaralarıyla güne başlamış, elektronik kart başvurusu yapabilmek için saatlerce kuyrukta bekleyen yaşlı vatandaşlar, uygulamadan şikayetçi olmuştu. Yetersiz başvuru noktasının ve personel sayısı azlığının kendilerine saygı gösterilmemesinden kaynaklandığını belirterek, Büyükşehir Belediyesi'ne sitemlerini dile getiren yaşlı vatandaşlar, son başvuru tarihinin bile açıklanmadığını söylemişti. Bunun üzerine Büyükşehir'den yapılan açıklamada, son başvuru tarihi sınırlaması bulunmadığı ve elektronik ortamda da başvuru yapılabileceği bildirilmişti. Ancak elektronik ortamda işlem yapma alışkanlığı bulunmayan yaş grubundan oluşan vatandaşlar, kart başvurusu için bugün de uzun kuyruklar oluşturdu. Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, bir süre önce yaptığı açıklamada, ulaşımdan çok büyük zarara uğradıklarını, indirimli bilet kullanan ve ücretsiz seyahat eden görevlilerin kurumlarından ücret talep edeceklerini belirmiş ve "...Vatandaş 'tansiyonum var, kalp hastasıyım, şekerim var' diyerek engelli raporu alıyor. Zaten kimimizde şeker, kimimizde kalp var. Türkiye'de 50 yaş üstü herkeste sorun var. İzmir'de 65 yaş üstünde taşıma yaptığımız 400 bin kişi var. Teknolojinin geldiği noktada nüfus kağıdı gösteriliyor. Şoför nasıl bakacak. Bakarsa cingar çıkıyor. Elektronik kart verelim. Kart 'düt' diyecek ve şoför ona bakacak. Sistem üzerinden takip edeceğiz" diyerek kart uygulamasının sinyallerini vermişti.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.