X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER 4.5 satlik sır arıza
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

4.5 satlik sır arıza

  • Giriş Tarihi: 27.1.2015
4.5 satlik sır arıza
4.5 satlik sır arıza

İzmir Metrosu'nun Üçyol-Üçkuyular hattı, hafta sonunda 4,5 saat süreyle kapatıldı, vatandaşlar otobüslerle Fahrettin Altay'a taşındı. Ancak arızasının sebebine ilişkin açıklamada bulunulmadı

Egeli Sabah'ın, yangın algılama ve söndürme sisteminin bulunmadığını ve inşa aşamasında tünel yırtılmalarının oluştuğunu kamuoyuna duyurmasına rağmen, İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin geçen yıl Ramazan Bayramı arifesinde seferlere açtığı metronunun Üçyol-Üçkuyular hattı, 24 Ocak Cumartesi günü 4,5 saat süreyle kapalı tutuldu. Saat 16.00 itibarıyla söz konusu hatta arıza bulunduğu belirtilerek, Konak'tan Fahrettin Altay yönüne giden metro vagonları, Göztepe istasyonunda durduruldu. İstasyon görevlileri anons yaparak hatta arıza meydana geldiğini ve vagonların boşaltılması gerektiğini duyurdu. Ardından da Metro yetkilileri ESHOT Genel Müdürlüğü ile irtibata geçerek ek otobüs seferi konusunda yardım istedi. Bunun üzerine ESHOT Genel Müdürlüğü, kent merkezinde yolcu taşıyan 12 belediye otobüsünü Göztepe ve Fahrettin Altay istasyonlarına çekti. Metrodan çıkan vatandaşlar Göztepe'den otobüslerle Fahrettin Altay'a taşındı. Yine Fahrettin Altay'dan Göztepe'ye gidecek olan tren setleri de çalışamadığı için buradaki yolcular da otobüslerle Göztepe istasyonuna taşındı. Bir ara arızanın giderildiği söylense de setler 15 dakika çalıştıktan sonra yine durdu. Arızanın hemen ardından teknik ekiplerin metro tüneline indikleri gözlendi. Bu süreç yaklaşık 4.5 saat devam etti.

KAMUOYU BİLGİLENDİRİLMEDİ
İZBAN'da meydana gelen küçük aksaklıkların sebebi gerek sosyal paylaşım adreslerinden, gerekse basın bültenleri ile vatandaşlara duyurulurken, İzmir Metrosu'nda yaşanan 4,5 saatlik kesintiyi belediye ve METRO AŞ yetkilileri görmezden geldi. Belediye cephesinden arızanın kaynağı konusunda hiçbir açıklama yapılmaması kafalarda soru işaretleri oluşmasına yol açtı. Egeli Sabah'ın ulaştığı konuyla ilgili yetkin isimler ise sorunun, özellikle Fahrettin Altay ve Poligon istasyonlarında meydana gelen su sızıntılarının vagonlara enerji veren raylara temasından ya da makas arızasından yaşanmış olabileceğini ifade etti.

RAPORA RAĞMEN AÇILMIŞTI

Resmi bir açıklama yapılmaması, hat açılmadan önce Egeli Sabah'ın kamuoyuna duyurduğu, o süreçte Büyükşehir Belediyesi'nce yine sır gibi saklanan ODTÜ İnşaat Mühendisliği Bölümü'nün hazırladığı raporu akıllara getirdi. ODTÜ'nün söz konusu raporunda su basıncının dikkate alınmaması, tünel hesaplamaları yapılırken deprem yükünün yanlış hesaplanması sonucu 2011 ve 2012'de tünel yırtılmaları meydana geldiği belirtilmiş, Egeli Sabah'ın ulaştığı bu rapor kamuoyunda büyük yankı uyandırmıştı. ODTÜ İnşaat Mühendisliği Bölüm Başkan Yardımcısı, Doç. Dr. Erdem Canbay, hazırladığı raporda tünelin mühendislik hesaplamaları yapılırken su basıncının göz ardı edildiğine ve deprem yükünün yanlış hesaplandığına dikkat çekmişti. İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin 2005 yılında temelini attığı İzmir Metrosu'nun Üçyol-Üçkuyular hattında önce İzmirspor ve Hatay İstasyonları, ardından da Göztepe İstasyonu devreye alınmış, son iki istasyon Fahrettin Altay ve Poligon ise, geçen yıl temmuz ayında, Ramazan Bayramı arifesinde eksiklere rağmen devreye sokulmuştu.

kalan karakter 1000

AKIL FAKİRLERİ AKIL FAKİRLERİ

GERİ ZEKALILAR, TÜNEL OLMAYAN YERLERDE DE YAĞMUR YAĞIYOR.

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla 27.01.2015 13:03
Izmirli Izmirli

Üçkuyular Istasyonunda Hattan Su çıkıyor bariz net Görülüyor Hayatımızla oynuyor bu Belediye

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla 27.01.2015 08:08

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.