X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Sahtekarlar bu kez sert kayaya çarptı
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Sahtekarlar bu kez sert kayaya çarptı

  • Giriş Tarihi: 9.2.2015
Sahtekarlar bu kez sert kayaya çarptı
Sahtekarlar bu kez sert kayaya çarptı

Vatandaşları, "bedava tatil" vaadiyle toplantılara çağırıp aldatmaca içeren sözleşme imzalatmaya çalışan firma yetkilileri, konuştukları kişinin Tüketici Derneği Başkanı olduğunu öğrenince şok yaşadı

Vatandaşlara "Bedava tatil kazandınız, tanıtım amacıyla sizi otelimizde ağırlamak istiyoruz" deyip, gösterişli toplantılarda ağır hükümler içeren sözleşmeler imzalattıran firmalardan biri, karşılarına Tüketici Koruma Derneği (TÜKODER) İzmir Şubesi Başkanı Gülçin Tonguç çıkınca geri adım atmak zorunda kaldı.

UKALALIKTAN VAZGEÇTİLER
Egeli Sabah'a yaşadığı deneyimi anlatan TÜKODER İzmir Şubesi Başkanı Gülçin Tonguç, söz konusu firma yetkilileri kendisini arayınca, işleyişi yakından görmek için toplantı davetine olumlu cevap verdiğini söyledi. Toplantı yapılan salonda yüsek sesle müzik çalınmasının dikkatini çektiğini belirten Tonguç, şunları anlattı: "Daha önce derneğimize devre mülk ve devre tatil sözleşmeleriyle ilgili tüketiciler geliyor ve sözleşmeleri nasıl imzaladıklarını anlayamadıklarını söyleyip şikayetlerini iletiyorlardı. Ben de bu sözleşmelerin nasıl imzalatıldığını görmek için bizzat gittim. Toplantı yapılan yerde çok yüksek sesli müzik vardı. Genelde çiftleri tercih etmişler. Çünkü koca kabul etmezse eşine bastırıyorlar. Genç bir arkadaş benimle ilgilendi. Konuşmasını bitirdi, sözleşme yapmak istemediğimi söyledim. Sonra da sırf onları kızdırmak adına katılanlara verilen hediyeyi sordum. Bunun üzerine bana 'Siz sözleşme imzalamadınız' deyip hediye vermediler. Ben de TÜKODER İzmir Şubesi Başkanı olduğumu söyledim. Şok oldular. 'İnsanları kandırıyorsunuz' dedim. Ukalalık yapacaklardı ama dernek başkanı olduğumu duyunca seslerini çıkaramadılar." Tonguç, tüketicilerin böyle bir durumla karşılaştığında 14 gün içinde noterden ihtarname çekerek imzaladıkları sözleşmeyi iptal edebildiğini belirterek, "Daha sonra Tüketici Hakem Heyeti'ne gidebilir. Bize de gelip danışabilirler. Tapusu dahi olmayan evleri alanlar sözleşmeyi fesh etmek isterse üstüne bir de fesih bedeli ödeyebiliyorlar" dedi. Elektrik faturalarında tüketicilerden alınan kayıp kaçak bedelleriyle ilgili de konuşan Gülçin Tonguç, "Tüketiciler bu parayı geri alabilir. Elektrik dağıtım şirketleri özelleşti. Bu şirketlere başvuran tüketicilere 'Biz 1 yıldır buradayız. O nedenle 1 yıl geriye dönük kayıp kaçak bedeli kesintilerini içeren belge verebiliriz" deniliyor. Böyle bir şeye hakları yok. Şirketler borçları ve alacaklarıyla devrolur Tüketicilere kayıp kaçak ile ilgili başvuru yapmadan önce federasyonumuzun Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Taner Yıldız ile yapacağı görüşmeyi beklemelerini öneriyoruz. Görüşmeden sonra fotoğraf daha da netleşecek" diye bilgi verdi.

TÜKETİCİLERE ÖNERİLER

Tonguç, her zaman tüketicilere 'ihtiyaçlarınızı iyi belirleyin. Aldığınız ürünün kullanım kılavuzundan faturasına fişine kadar her şeyini en az 6 ay saklayın" dediklerini anlattı. Mesafeli satışlarda çok büyük kandırmacaların olduğuna dikkat çeken Tonguç, "Sizi telefonla arayıp hediye çıktığını söylüyorlar. Akıllı sayaç gönderelim diyorlar. Hediye forma çıktı diyebiliyorlar. Burada önemli olan kredi kartının güvenlik numarasının kesinlikle verilmemesi" diye konuştu.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.