X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Metroda son şok: Fan yok
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Metroda son şok: Fan yok

  • Giriş Tarihi: 3.3.2015
Metroda son şok: Fan yok
Metroda son şok: Fan yok

Eski daire başkanı Hanefi Caner, Metrosu'nun Üçyol-Üçkuyular hattında, muhtemel yangında dumanı terse üfleyecek fanların çaplarında hesaplama hatası yapıldığını bildirdi

Büyükşehir Belediyesi'nin eski raylı sistem daire başkanı Hanefi Caner, metronun ÜçyolÜçkuyalar hattına ilişkin çok konuşulacak bir iddiayı daha Egeli Sabah'a açıkladı. Hanefi Caner, muhtemel bir yangında çıkan dumanı içeride mahsur kalan yolcuları zehirlenmekten kurtaracak şekilde ters istikametine üfleyecek olan fanların çaplarının hatalı hesaplandığını söyledi. Montajı yapılan fanların çok zayıf olduğunu belirten Caner, "Fanlar metro ve tünel inşaatlarında hayati önem taşıyan unsurlardır. Bunlar içeride mahsur kalanların hava alabilmeleri için 'olmazsa olmaz' sistemlerdir. Herhangi bir yangın durumunda fanlar insanlar nerede mahsur kaldı ise çıkan dumanı onların kaçış yönünün tersine üfler. Böylece içeride mahsur kalanlara zaman kazandırır. Dumandan insanların olumsuz yönde etkilenmesini, boğulup ölmelerini engellemiş olur. Ben Üçyol-Üçkuyular Metrosu'nda havalandırma fanlarının çalıştığını zannetmiyorum. Çalışsa bile bu fanların çaplarının yeterli olduğunu hiç zannetmiyorum" diye konuştu.

TESTLER YAPILMADI

Caner, tünel inşaatı bittikten sonra testler yapılması gerektiğini anlatarak, "Bu testler, yapının sağlıklı olup olmadığını, sistemin doğru düzgün çalışıp çalışmadığını gösterir. Tüm bunlar yapılıp herhangi bir sorun çıkmaması durumunda hat yolculu seferlere açılır. Bu testler 5.5 kilometrelik Üçyol-Üçkuyular hatında yapılmadı" dedi. Üçyol Üçkuyular hattının mühendislik projelerinde, ihalesinde, imalatta, müşavirlik hizmetlerinde ve kontrolörlük hizmetlerinde de hatalar yapıldığını iddia eden Caner, "Maalesef bu saydıklarımın hepsi hatalı yapıldı. Sonuç olarak da ortaya bugünkü tablo çıktı. Biz 11.5 kilometre uzunluğundaki Üçyol-Bornova metrosunu yaparken 4 oda dolusu 9 bin 500 pafta proje hazırladık. Bugün bunlar halen daha Halkapınar'da, Metro AŞ'nin depolarında duruyor. Oysa ki 5.5 kilometre uzunluğundaki Üçyol-Üçkuyular hattı için 600-700 pafta proje yapıldı. Yani projenin detaylarına inilmedi" diye konuştu.

METRO SERTİFİKALI DEĞİL

Dünya Raylı Sistemler Birliği'nin metro hatlarını can ve mal güvenliği açısından incelediğini ve hattın güvenli olduğuna ilişkin sertifika verdiğini belirten Caner,"Ben Üçyol-Üçkuyular hattının sertifikalı olduğuna inanmıyorum. Burada yaşanacak en ufak bir teknik arızada Türkiye, dünyaya rezil olur, büyük vebal altına girer" dedi. Hanefi Caner daha önce de metroda gabariyi tutturmak için tünelin tıraşlandığını, sinyalizasyon sisteminin yetersiz olduğunu, proje ve ihale aşamasında da ciddi hatalar yapıldığını Egeli Sabah'a anlatmıştı.

BARİ BUNU ANLA
Başkan Kocaoğlu'nun uzun yıllar beyaz eşya sattığını belirten Caner, konuşmasını şöyle sürdürdü: "Örnek verecek olursak her televizyon aynı özellikleri taşımaz. HD görüntü kalitesinde bir televizyonda ekranda ağlayan kişinin gözyaşlarını dahi rahatlıkla görebilirsiniz. Oysa bu özelliği taşımayan bir televizyonda bu ayrıntıyı fark edemezsiniz. Çünkü HD televizyonun görüntü kalitesi diğerine göre çok daha fazladır. Bu fark otomatik olarak fiyata da yansır. Proje de öyle bir şey. Hadi projeden anlamıyorsun bari bundan anla. Başkan 2010 yılında metro bitecek açıklaması yaptığında ben 'asla bitmez' diye söyledim. Nitekim dediğim çıktı. Halen daha bitmiş değil."