X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Yeni rota Uzakdoğu ve ABD
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Yeni rota Uzakdoğu ve ABD

  • Giriş Tarihi: 5.4.2015
Yeni rota Uzakdoğu ve ABD
Yeni rota Uzakdoğu ve ABD

Türk deri sektörü Rusya ve İtalya pazarlarına alternatif olarak Uzakdoğu ve ABD'yi belirledi. Japonya'daki fuarda Türk ürünleri ilgi gördü

İstanbul Deri ve Deri Mamulleri İhracatçıları Birliği (İDMİB) önderliğinde çizilen ihracat rotasında, 19 yıldır katılım yapılan Hong Kong'daki dünyanınen önemli deri fuarı Asya Pasifik Deri Fuarı'nda bu yıl atağa geçildi. İDMİB Başkanı Mustafa Şenocak, Hong Kong'daki fuarın ardından bir heyetle pazar tespitleri yapmak üzere Japonya'ya geçti. Fuarda Türk deri mamullerine yoğun ilgi, sektörü memnun ederken, gelecek yıl Hong Kong'daki fuarda "Focus Country" (Odak Ülke) anlaşması için düğmeye basıldı. Mustafa Şenocak, Türk deri sektörünün dünyada 2014 yılında yaşanan krizlerden etkilenmemek için yeni pazarlarda adeta fetih seferine çıkar gibi atağa kalktığını belirtti. Türk derisinin ihracat rakamlarına bakıldığında Asya ve Uzakdoğu ülkelerinin yüzde 9'luk ihracat oranı ile dördüncü sırada yer aldığını belirten Mustafa Şenocak "Japonya hedefimiz için Deri Tanıtım Grubu (DTG) tanıtım faaliyetlerini planlamaya başladı. Türk derisinin kalitesini, sektörün gücünü göstererek Japonya pazarında sağlam temeller atmak istiyoruz. Japonlar Türkleri çok seviyor. Üstelik yüksek gelir seviyesine de sahipler. Ticaret heyetleri yaparak o ülke pazarını tanımamız gerekiyor" dedi. Mustafa Şenocak, hedef ülke olarak ikinci halkada ABD'yi değerlendirdiklerini belirterek, "ABD, mal satmamız gereken bir pazar. ABD'nin 42 milyar dolar toplam deri ithalatı var. Biz bu pazardan binde 1 pay alabiliyoruz. ABD ve Japonya pazarlarından istenilen payı alamıyoruz" diye konuştu.

ÜNLÜ MARKALARLA BAĞLANTI
Türkiye deri sektörü temsilcileri fuarda dünyanın ünlü markalarıyla iş bağlantısı yaptı. Ege Deri ve Deri Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkan Yardımcısı Süleyman Tahiroğlu "Geçtiğimiz yıllarda da Focus Country olarak fuara katılım yapmıştık. Türk derisinin kaliteli imajı Uzakdoğu'da biliniyor. Bu algıyı daha da güçlendirerek, satışlarımızı çoğaltacağız. Bunun için tanıtım faaliyetlerine ağırlık vereceğiz" dedi.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.