X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Kentkart krizi
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Kentkart krizi

  • Giriş Tarihi: 2.6.2015
Kentkart krizi
Kentkart krizi

İzmir Büyükşehir Belediyesi, Kentkart'tan İzmirim Kart'a geçemedi. Dolum yapamayan vatandaşlar ücretsiz bindi. Milyonlarca lira kamu zararı oluştu. Başkan Kocaoğlu bir hizmette daha sınıfta kaldı

İzmir'de aktarmalı ulaşım çilesinin ardından Kentkart'tan İzmirim Kart'a geçişte yaşanan problem nedeniyle dün vatandaşlara kartlarına dolum yapamadı. Bu nedenle kartında bakiye olmayanlar toplu ulaşım araçlarını ücretsiz kullandı. Kartında bakiye olanlar ise yaşanan adaletsizliğe isyan ederken, "Keşke bizim de kartımızda bakiye olmasaydı. Neden bu adaletsizlik yapılıyor. Bugün toplu ulaşım herkese ücretsiz olmalıydı" dedi. İzmir Büyükşehir Belediyesi, Kentkart firmasının şifre ve kodlarını son gün değiştirmesinden dolayı devir işleminin aksatıldığını iddia etti. Kentkart firması ise yaptığı açıklamada şifrelerin değiştirildiği iddiasının yanlış ve asılsız olduğunu belirtildi. Gün içerisinde 1.7 milyon yolcunun kullandığı toplu taşıma araçlarının bedava binişler nedeniyle milyonlarca lira kamu zararı oluştuğu tahmin edilirken, eski ESHOT Genel Müdürü Mehmet Erdül, İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin vatandaşların kaos çözülene kadar toplu taşıma araçlarına bedava biniş yapması durumunda kamu zararına neden olacağını belirtti. Büyükşehir, toplu ulaşımdaki aksaklığı gece geç saatlerde fark etti. Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, ESHOT, İZDENİZ, İzmir Metro yetkileriyle birlikte ESHOT Genel Müdürlüğü'nde bir araya geldi. Kocaoğlu, çözüm yolu bulamayınca haziran ayının ilk mesai günü büyük bir sıkıntıyla başladı. Büyükşehir, toplu ulaşımda kullanılan elektronik ücret toplama sisteminin şifre ve kodlarını değiştirerek devir işlemlerini 'kilitlemeye' çalıştığı iddiasıyla Kentkart A.Ş. hakkında suç duyurusunda bulundu. Büyükşehir'in açıklamasında İzmir Cumhuriyet Başsavcılığı'na suç duyurusunda bulunulduğunu, Başsavcılığın görevlendirmesiyle harekete geçen İzmir Emniyet Müdürlüğü Siber Suçlarla Mücadele Bürosu da 'şifre değişikliği' olayını tespit ettiğini açıkladı.

YALANLAMA GELDİ

Kentkart A.Ş. tarafından basına yapılan açıklamada, ise "1 Haziran itibariyle şehirde yaşanan 'şifrelerin kentkart tarafından değiştirildiği' iddiası tamamen yanlış ve asılsızdır. Büyükşehir, iftira atmaktadır. Yaşanan sorunların temel nedeni; akıllı ulaşım sistemlerinde ücret toplama konusunda referansı ve deneyimi bulunmayan bir firmanın işi üstlenmesi ve ESHOT'un geçişe ilişkin süreci doğru yürütememesi kaynaklıdır" denildi. Yaşanan kriz nedeniyle hem Kentkart bayileri ve hem de vatandaşlar mağdur oldu. 31 yaşındaki Fatma Topuz, "Kartında bakiye olmayanlar ücretsiz biniyor. Bizim kartımız dolu diye ücretli bindik bu bize yapılan bir haksızlık" dedi. Bornova'da market işleten Seyit Özdemir (40), "16 yıldır Kentkart bayisiyim. Yatırdığım 2 bin 750 liralık teminatım tamamını geri ödemiyorlar. Bugün dolum yapamıyoruz. Yeni firmaya teminat yatırdım. Zarar eden ben oldum" dedi.

TEMİNATLAR ALINMADI
Bornova merkezinde ve Atatürk Mahallesi'nde iki marketi bulunan Seyfettin Yıldız (32), "Her iki marketimde Kentkart dolumu yapıyorum. Kenkart'a bir marketim için 2 bin 750 lira teminat ödemiştim. Bunun bin 250 lirası iletişim gideri olarak kesiyorlar. Geriye kalan 500 lirayı yatıracaklarını söylediler. 1000 liranın karşılığında da kentkart vereceklermiş. Benim toplam 2 bin 500 lira iletişim kesintisi adı altında param gidecek. Yatırdığım teminatların tamamını alamadım" şeklinde konuştu. Konu ile ilgili Egeli Sabah'a konuşan İzmir Büyükşehir Belediyesi AK Parti Grup Başkanvekili Bilal Doğan, "Sayın Aziz Kocaoğlu'nun çok başarısız, vizyonsuz belediye başkanı olduğunu bir kez daha gördük. 5 gün önce Sayın Kocaoğlu'na 1 Haziran'da sevgili hemşehrilerimizin ulaşım ile karşılaşacakları sorunları önceden görüyormuş gibi uyardık. Ancak Kocaoğlu ve bürokratları bu uyarıları dikkate almadı. Büyükşehir Belediyesi'nin bu konuda bir önlem alamadığını gördük. Bir çok yolcu karmaşa içinde kaldı. Kamu kaybı söz konusu oldu. Aziz Kocaoğlu'na buradan çağrıda bulunuyorum. Sıkıştığı konularda bizden yardım isteyebilir" şeklinde konuştu.

ZARARI KARŞILAYACAK MI?
Konuyla ilgili açıklama yapan AK Parti İzmir İl Başkanı Bülent Delican, "Büyükşehir Belediyesi'nin ihale öncesinde gerekli önlemi alması gerekiyordu. Toplu taşıma araçlarının kapılarını açarak sorunun üstünü örtmek isteyen Sayın Aziz Kocaoğlu kamu zararını karşılayacak mı? Kendisinden ayrıca Kent Kart A.Ş'nin bahsettiği konuları da açıklamasını bekliyoruz. Sistemde yaşanan aksamanın baş sorumlusunun Büyükşehir Belediyesi'dir. Belediyede bu meselenin içinden çıkılamaz hale gelmesi tamamen iş bilmezlik ve beceriksizlikle ilgilidir" ifadelerinde bulundu.