X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Su sızıntısına hala engel olunamıyor
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Su sızıntısına hala engel olunamıyor

  • Giriş Tarihi: 16.6.2015
Su sızıntısına hala engel olunamıyor
Su sızıntısına hala engel olunamıyor

İzmir Metrosu'nun Üçyol-Üçkuyular hattı açıldığından bu yana önüne geçilemeyen su sızıntısı rayların da paslanmasına yol açtı. Uzmanlar, mutlaka önlem alınması gerektiğini ifade etti

İzmir Metrosu Üçyol-Üçkuyular hattının Temmuz 2014'te hizmete alınan Fahrettin Altay ve Poligon istasyonlarını zemininde bir türlü giderilemeyen su birikintilerinin ciddi risk taşıdığı bildirildi. Büyükşehir Belediyesi Raylı Sistem Daire'sinin eski başkanı Hanefi Caner, metronun enerji kaynağı olan 3. ray sisteminin zeminde yer aldığına dikkat çekti. Caner, bu nedenle söz konusu alanda su birikintilerinin bulunmasının büyük tehlikeleri de beraberinde getirdiğini vurgulayarak şöyle konuştu: "Burada 750 voltluk korkunç bir enerji var. Yerdeki ray ve 3. raya aynı anda dokunun kömür olursunuz. Su burada iletken. Raylara insanların inmesi yasak. Ama sadece yasak demekle bu sorun çözülmez. Önlemi almanız gerekiyor. Orada o su birikintilerinin ne işi var. Küçük bir sorun gibi görünüyor ama konusunun uzmanı kişiler söz konusu yeri incelediği zaman meselenin aslında daha vahim olduğu anlaşılacaktır. Zaten metronun yeni açılan bölgeleri riskli.

DUVARI NEM YIKAR

Ayrıca tünelin güvenliğine baktığımızda suyun ve rutubetin yaratacağı korozyona baktığımızda, raylarda paslanma meydana gelir. Burada çok net bir sıkıntı var. Bir laf vardır duvarı nem insanı gam yıkar diye. Su orada zemine işliyor. Nasıl duvara su tutarsanız bir süre sonra rutubetlenir, sıvaları dökülür, ardından duvar çökerse burada da durum aynı. Allah korusun deprem anında orada olmak istemem." İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin 10 aydır su sızıntısının kaynağını belirleyip, sorunu giderememesi akıllara, inşaat sırasındaki tünel yırtıklarını ve söz konusu hatların hizmete girmesini ardından 24 Ocak 2015 tarihinde 4,5 saat süreyle kapalı tutulmasını getirdi. Egeli Sabah'ın, yangın algılama ve söndürme sisteminin bulunmadığını ve inşa aşamasında tünel yırtılmalarının oluştuğunu kamuoyuna duyurmasına karşın, seferlere açılan metronunun ÜçyolÜçkuyular hattı, 24 Ocak 2015 Cumartesi günü arıza bulunduğu belirtilerek, 4,5 saat kapalı tutulmuştu. Konak'tan Fahrettin Altay yönüne giden metro vagonları, Göztepe istasyonunda durdurulmuş, istasyon görevlileri anons yaparak hatta arıza meydana geldiğini ve vagonların boşaltılması gerektiğini duyurmuştu.

YIKADIK DEMİŞLERDİ

Resmi bir açıklama yapılmaması, hat açılmadan önce Egeli Sabah'ın kamuoyuna duyurduğu, o süreçte Büyükşehir Belediyesi'nce yine sır gibi saklanan ODTÜ İnşaat Mühendisliği Bölümü'nün hazırladığı raporu akıllara getirmişti. ODTÜ'nün söz konusu raporunda su basıncının dikkate alınmaması, tünel hesaplamaları yapılırken deprem yükünün yanlış hesaplanması sonucu 2011 ve 2012'de tünel yırtılmaları meydana geldiği belirtilmiş, Egeli Sabah'ın ulaştığı bu rapor kamuoyunda büyük yankı uyandırmıştı. ODTÜ İnşaat Mühendisliği Bölüm Başkan Yardımcısı, Doç. Dr. Erdem Canbay, hazırladığı raporda tünelin mühendislik hesaplamaları yapılırken su basıncının göz ardı edildiğine ve deprem yükünün yanlış hesaplandığına dikkat çekmişti. Büyükşehir Belediyesi'nin 2005'te temelini attığı İzmir Metrosu'nun Üçyol-Üçkuyular hattında son iki istasyon Fahrettin Altay ve Poligon, geçen yıl temmuzda eksiklere rağmen açılmıştı. O dönemde 3. ray sisteminin yer aldığı zemindeki su birikintileri için "istasyonu yıkadık" açıklaması yapılmıştı.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.