X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Mega projenin ağır parçası yerleştirildi
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Mega projenin ağır parçası yerleştirildi

  • Giriş Tarihi: 6.7.2015
Mega projenin ağır parçası yerleştirildi
Mega projenin ağır parçası yerleştirildi

İzmir-İstanbul arasını karayoluyla 3.5 saate indirecek Gebze-İzmir Otoyolu Projesi'nde, İzmit Körfez Köprüsü Güney Yaklaşım Viyadüğü'nün 2 bin 600 tonluk parçası yerleştirildi

Gebze-İzmir Otoyolu Projesi kapsamında inşa edilen İzmit Körfez Köprüsü Güney Yaklaşım Viyadüğü'nün 2 bin 600 tonluk en büyük parçası "ağır kaldırma" yöntemiyle yerleştirildi. İzmir yolculuğunu 3.5 saate indirecek Gebze-Orhangazi- İzmir Otoyol Projesi'nin en önemli geçiş noktası konumundaki İzmit Körfezi Geçiş Köprüsü'nde bugün aynı zamanda rekor olan operasyonla 2 bin 600 tonluk Hersek Burnu'ndaki Güney Yaklaşım Viyadüğü'nün en büyük tabliyesi bugün 57 metre yükseğe kaldırılıp yerine yerleştirildi. Karayolları Genel Müdürü Mehmet Cahit Turhan, Güney Yaklaşım Viyadüğü önündeki alanda düzenlenen törende yaptığı açıklamada, Türkiye'nin en büyük ulaşım yatırımlarından Gebze-İzmir Otoyolu Projesi'nin önemli unsurlarından Güney Yaklaşım Viyadüğü'nün, İzmit Körfez Geçişi Asma Köprüsü'nün güney ayağını otoyola bağladığını söyledi. Bu bölümün çok önemli olduğunu ve titizlikle çalışıldığını ifade eden Turhan, viyadüğün 2 bin 600 tonluk stadyum büyüklüğündeki en büyük parçasının da bugün yerleştirilmeye başlandığını ifade etti. Körfez Köprüsü'ndeki çalışmaların tüm hızıyla sürdüğünü dile getiren Turhan, şöyle devam etti: "Daha önce yaşadığımız bir kazanın telafisini yapıyoruz. Kedi yolu yeniden yapılmakta. Daha titiz bir çalışma yapılıyor. Bu ay sonu itibariyle bu kedi yolunun yapımı tamamlanmış olacak. Ondan sonra köprünün ana taşıyıcı kablosunun montajına başlanılacak. Tahmin ediyoruz 2016'nın ilk aylarında herhangi bir gecikme olmazsa köprüyü hizmete almış olacağız. Yine bu güzergahta Bursa ile Yalova arasındaki trafiğin akması dışında yoğunluk olan bir kesimi de daha önce hizmete alma imkanımız olacak. Seneye bugünlerde Bursa'ya kadar trafiği bağlama şansımız olacağız. Projenin İzmir tarafında da İzmir-Kemalpaşa arasında 20 kilometrelik kısmı yine bu yılın sonlarına doğru açmayı planlıyoruz."

TÜRK İŞİ VİYADÜK

Yapımını Nurol İnşaat'ın üstlendiği 1123 metre ve 22 bin 500 ton ağırlıkla dünya rekorunu kırarak sürme yöntemiyle oluşturulan viyadüğün tamamı, Türk işçiliğiyle gerçekleştirildi. Türkiye'nin en büyük ulaşım yatırımlarından Gebze-İzmir Otoyolu Projesi'nin önemli unsurlarından Güney Yaklaşım Viyadüğü, İzmit Körfez Geçişi Asma Köprüsü'nün güney ayağını otoyola bağlıyor. Proje tamamlandığında viyadüğü kullanarak köprüden geçen araçlar, 60 metre yükseklikten 13 metreye inerek otoyola bağlanacak. Gebze- İzmir Otoyolu Projesi, İstanbul-İzmir arasında kara yolu ulaşımını 3,5 saate düşürecek. İzmit Körfez Geçişi Köprüsü hizmete girdiğinde 1-1,5 saatlik ulaşım süresi 6 dakikaya inecek.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.