X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Sigarayı bırakmak isteyenlere tüyolar
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Sigarayı bırakmak isteyenlere tüyolar

  • Giriş Tarihi: 2.8.2015
Sigarayı bırakmak isteyenlere tüyolar
Sigarayı bırakmak isteyenlere tüyolar

Sigarayı bırakmadan önce bir "bırakma tarihi" belirlenmesini ve kişinin bırakma nedenlerini yazarak her gün görebileceği bir yerde bulundurmasını öneren Dr. Pınar Saraç, "Sigarayı bıraktıktan sonraki ilk 2-3 haftalık süreç nikotin yoksunluk belirtileri nedeni ile çok daha zor geçirilmesine karşın bu sürecin geçici olduğu unutulmamalıdır. Bağımlılık yapıcı maddelerden kurtulmak güçtür; ama imkansız değildir, kararlılıkla başarılabilir... Her sigara içme isteği üç beş dakika sürer. Önemli olan bu süreyi geçiştirebilmektedir. İşi ile uğraşmak, su içmek, duş almak, derin nefes egzersizleri yapmak, meyve sebze tüketmek, diş fırçalamak sigara içme isteğini geçiştirilebilir. Bunun dışında sigara içmeyi hatırlatan günlük faaliyetlerden uzak durulmalı, çevremizden kül tablası, çakmak gibi hatırlatıcı objeleri kaldırmalıyız" diye öneride bulundu.