Türkiye'nin en iyi haber sitesi

Bir çikolata hikayesi

Giriş Tarihi: 19.9.2015
Bir çikolata hikayesi

İzmir'de babasının izinden yarattığı 'Kemal Kutucu' markası ile çikolatada önemli bir noktaya gelen Kemal Kutucu, bugün tek satış şubesiyle tüketicinin ağzını tatlandırıyor

7 yaşında babasını kaybeden Hasan Kutucu, ev ekonomisine katkıda bulunmak için iş hayatına erken atılır. Bir şekercinin yanında tezgahtar olarak işe başlayan Hasan Kutucu, 1943 yılında İzmir Mezarlıkbaşı'nda kendi ofisini açmayı başarır. Şekerin olmadığı yokluk yıllarında kuru üzüm, incir ve cevizi kıyma makinesinde geçirerek şekerleme üreten Kutucu, zamanla işleri büyütür. Ürünleri Türkiye'nin dört bir yanına giden Hasan Kutucu, ikinci kuşak temsilcisi oğlu Kemal Kutucu'ya da el verir. Çocukluğu şekerlemenin içinde geçen Kemal Kutucu, ilk başta bu işi yapmak istemez. Okuduğu kimya mühendisliği alanında kariyerine yön vermek ister. Ama sektörden kopamaz ve 1973'te Kemeraltı'nda şekerleme, lokum ve çikolata satılan perakende mağazasını açar. 1986'da Hasan Kutucu'nun vefatıyla Kemal Kutucu, yoluna sadece perakendeyle devam eder. Kemal Kutucu, 1995'de markalaşma kararı alır. Yarattığı 'Kemal Kutucu' ile çikolata önemli bir marka olmayı başaran Kemal Kutucu, bugün tek satış noktasıyla tüketicinin ağzını tatlandırıyor.

ÇARŞIYLA ÖZDEŞLEŞTİ
Kemal Kutucu, tarihi Kemeraltı Çarşısı ile özdeşleşmiş önemli bir marka haline geldi. Markayı yaratan, adını veren Kemal Kutucu ise zincir mağazalar kurmak yerine tek bir noktayla adını Türkiye'ye duyurmuş biri. Hayatı şekerleme ve çikolatanın içinde geçen, aynı zamanda şeker hastası olan Kemal Kutucu, baba mesleğini devam ettirme kararını şöyle anlatıyor: "Türkiye'deki 5 bin 546'ncı kimya mühendisiydim. İlk başta baba mesleğine sıcak bakmasam da sonunda onun işini yapmaya karar verdim. Ama o üretimde iyi işler yapıyordu. Bense perakende çalışmaya karar verdim. 1973'te Kemeraltı'nda dükkan açtım. 1986'da vefat eden babam, son güne kadar işinin başındaydı ve ürettiği şekerlemeleri Anadolu'ya gönderiyordu. Fakat ben üretimde olmak istemedim. Benim modelleme, üretimin çok para kazandırmadığı, al-satın daha karlı olduğuydu. Onun için perakendeyi tercih ettim." 1995'te sektörde bir marka olmanın gerekli olduğunu düşünüp yeni bir hamle başlatan Kemal Kutucu, "Artık kendi kutumuz, ürünümüz, ambalajımızla müşterinin karşısına çıkalım dedik. Çikolatayla yolumuza devam edelim istedik. O yıla kadar ulusal markaların çikolatalarını satıyorduk. 1995'te Kemal Kutucu markasını oluşturduk. Üretim konusunda da farklı bir yol izledik. Bugün dünya çapındaki birçok ünlü marka, üretimi kendisi yapmıyor. Biz de çikolatalarımızı fason ürettiriyoruz. Formül bizim. Üretimin her aşaması bizim denetimimizde. Markalaşma hamlemizin sonucunda bugün Kemal Kutucu, çikolata konusunda Türkiye'de bilinen bir marka oldu. Bunu da tek bir mağazayla yaptık."

BAŞKA MAĞAZASI YOK

Kemal Kutucu'nun Kemeraltı'nın dışında mağazası yok. Birçok franchise talebi almalarına karşın, buna kapılarının kapalı olduğunu söyleyen Kutucu, "Bizimki hassas bir ürün. Klimalar yaz dönemi 24 saat çalışır ve ortam sıcaklığının 20 derece olması gerekiyor. En ufak hata da ürün sıkıntıya girer. Bu hassasiyeti başkalarının göstereceğine inanmadığım için gelen talepleri geri çeviriyorum" diyor.
BUGÜN NELER OLDU
ARKADAŞINA GÖNDER
Bir çikolata hikayesi
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz