Türkiye'nin en iyi haber sitesi

Kilo kontrolü elinizde olsun

Giriş Tarihi: 29.11.2015
Kilo kontrolü elinizde olsun
Uzman Diyetisyen Deniz Berksoy kısa süreli şok diyet uygulamaları ile sağlıklı kilo kaybetmenin veya kilo korumanın mümkün olmadığını belirterek "Kilo vermenin ve kilo kontrolünü sağlamanın bir yaşam biçimi olduğunu kabul etmelisiniz ve sağlıklı yaşam tarzı alışkanlıkları edinmelisiniz" dedi. Güne kahvaltı yapmadan başlamamayı belirten Berksoy, önerilerde bulundu; "Çantanıza ara öğün olarak meyve, yağlı tohumlar veya tahıllı besinler koyun (elma, yaban mersini, siyah üzüm, ceviz, badem, grissini, wasa vb.) Çalışma esnasında masanızda sürahi veya şişe bulundurun. Günde 2-2,5 lt. su için. Öğünlerinizde sebze veya salata grubuna mutlaka yer verin. Posa ve vitamin, mineral ihtiyacınızı karşılamaya yardımcı olur. Yağ yakımı için süt ürünleri tüketin. Süt ürünlerinde yarım yağlı veya yağsız olanları tercih edin. Her gün en az 30 dakika egzersiz yapın. Hareketli yaşam tarzı kilo kontrolünü sağlamak için önemli bir bileşendir." Porsiyonlarını da düşürmekte fayda olacağını söyleyen Berksoy, şöyle devam etti; "Sadece porsiyonlarınızı yarı yarıya düşürüp; aylık 3000 daha az kalori alarak bir yılda 5-6 kg vermeniz mümkün.

YAVAŞ YİYİN
Öğünler esnasında kullanılan tabaklar ne kadar büyük olursa tüketilen besin miktarı da o kadar artar. Tabaklarınızı küçültün ve fazla kilolarınızdan kurtulun. Tükettiğiniz etin miktarını dörtte bir oranında düşürdüğünüzde günlük 100-200 kalori daha az alırsınız. Çay ve kahvelerde tükettiğiniz şeker kesin veya doğal tatlandırıcı kullanın; her gün 50-100 kalori daha az tüketin. Ayrıca yavaş yemek yeme alışkanlığını benimseyin."
BUGÜN NELER OLDU
ARKADAŞINA GÖNDER
Kilo kontrolü elinizde olsun
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz