X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER 35 İzmir Projesi broşürde kalmadı
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

35 İzmir Projesi broşürde kalmadı

  • Giriş Tarihi: 24.1.2016
35 İzmir Projesi broşürde kalmadı
35 İzmir Projesi broşürde kalmadı

İzmir'in potansiyelini ortaya çıkaracak projeleri hayata geçirmeye devam ettiklerini belirten Yıldırım, bu süreçte "ideolojik temelli engellemelerle" karşılaştıklarını belirtti

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, İzmir için 2011 seçimlerinde ortaya koydukları 35 Proje'nin 25'ine başladıklarını ve 7 tanesini de tamamladıklarını bildirdi. Bu projeleri "lafta ya da basılan broşürlerde bırakmadıklarını" anlatan Yıldırım, uygulama safhalarında, "büyük bölümü ideolojik temelli engellemelerle karşılaştıklarını" dile getirdi. 35 İzmir Projesi ile potansiyelini ortaya çıkararak İzmir'i Türkiye ekonomisine en büyük katkıyı sağlayan ikinci şehir konumuna getireceklerini anlatan Yıldırım, "Bizim hedefimiz belli: İzmir'i ulaşımda, iletişimde, sağlıkta ve eğitimde her türlü sorunun çözmüş, marka şehir yapmak. Bu amaçla söz verdiğimiz projelerimizi ne olursa olsun bir bir hizmete alacağız. Önümüze kim çıkarsa çıksın İzmir'in, İzmirli vatandaşlarımızın bu hizmetlerden mahrum kalmasına izin vermeyeceğiz. Bu projelerin önünde durmak isteyenler şunu unutmasınlar; bizler gideriz ama hizmetler İzmir'de kalacak. Gerçekleştirilen bu projeler İzmir'i hak ettiği yere taşıyacak" dedi.

DEV PROJEDE SONA DOĞRU

Binali Yıldırım, Ankara-İzmir arasını 3,5 saate düşürecek, İzmir'i çekirdek yüksek hızlı tren ağına bağlayacak İzmir-Ankara YHT projesinin yapımına başlandığını belirtti. Ege'nin alanında en büyüğü olan Kemalpaşa Organize Sanayi Bölgesi'ni, Kemalpaşa-Turgutlu demiryolunu tamamlayarak demiryoluna bağlayacaklarını dile getiren Yıldırım, "Proje kapsamında Ege'nin en büyük lojistik merkezini Kemalpaşa'ya yapıyoruz" dedi. 433 kilometrelik İstanbul-İzmir Otoyol projesinin iki kanattan devam ettiğini hatırlatan Yıldırım, "Sözleşmeye göre projenin 2020 yılında tamamlanması öngörülüyor. Ancak, biz eski hükümetler gibi sözleşmeden 10 yıl, hatta 20 yıl sonra projeleri tamamlamayız. Bu dev projeyi de 2 yıl önce açmayı planlıyoruz. Ayrıca (İzmir-Turgutlu) Devlet Yolu Ayrımı- Kemalpaşa arasındaki 4 kilometrelik bağlantı yolunda toprak işleri, sanat yapıları ve üst yapı çalışmaları tamamlandı. Kuzey Otoyolu'nda ise 92 kilometrelik Çiğli-Aliağa-Çandarlı Yolu'nun 10 kilometrelik kesimi tamamlandı... İzmir'i Ankara'ya bağlayacak İzmir-Ankara Otoyolu'nun proje çalışmalarını yapıyoruz. 501 km otoyol ve 71 km bağlantı yolları olmak üzere toplam 572 km olan yolun zemin araştırma çalışmaları devam ediyor" diye bilgi verdi.

KADERLERİ BİRLEŞECEK

Bakan Yıldırım, İzmir- Manisa arasında sürücülerin korkulu rüyası Sabuncubeli geçişindeki tünelle yolculuk süresini 15 dakikaya düşürerek adeta iki şehrin kaderini birleştireceklerini anlattı. Yıldırım, diğer projelerle ilgili şunları kaydetti: " Kentin iç kısımlarındaki trafik yoğunluğundan kaynaklanan sorunlara dur demek için Konak Tüneli'nin hizmete açtık. Bu proje için de bize 'yapamazlar' demişlerdi. İzmir-Antalya Otoyolu ile ilgili çalışmaları başlattık... Adnan Menderes Havalimanı'nı çağın ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde büyüttük. Gerekirse ikinci hatta üçüncü havaalanını da kurarız ki, İzmir'in geleceği bunun sinyallerini şimdiden veriyor. İzmir'i Türkiye'nin en büyük yat turizm merkezi haline getirmek için yat limanları projesini başlattık."

İZKARAY ELEŞTİRİLERİ HAKSIZ
Kuzey aksından gelen trafiğin kent içi trafik akışına girmeden İzmir Körfezi güney aksına ulaşım sağlayacak ve raylı sistemi de ihtiva edecek olan İzmir Körfez Geçişi proje çalışmalarının 2016 yılı içerisinde tamamlanmasını planladıklarını dile getiren Yıldırım, " Bu projeyle ilgili de doğaya ve tarihi yapılara zarar vereceğine yönelik yanlış, yönlendirici ve haksız eleştiriler görüyoruz. ÇED sürecimiz devam ediyor ve şunu rahatlıkla söyleyebiliriz, bu proje hiçbir şekilde doğal yapıya zarar vermeyecek" diye bilgi verdi.