X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Sistem yine patladı
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Sistem yine patladı

  • Giriş Tarihi: 7.2.2016
Sistem yine patladı
Sistem yine patladı

İzmir'de geçtiğimiz haziranda toplu ulaşımda yaşanan kriz bir kez daha patlak verdi. Elektronik ücret toplama sisteminin arızalanması sonucu İzmirim Kart'a yükleme yapamayanlar bedava yolculuk yaptı

İzmir Kent içi toplu ulaşım sisteminde 1 Haziran 2015 tarihinde yaşanan krizin ardından dün de Kartek tarafından işletilen elektronik ücret toplama sisteminde arıza meydana geldi. Arıza nedeniyle otobüs, metro, vapur ve İZBAN istasyonlarında elektronik kartlara yükleme yapılamadı. Gişelerde ve istasyonlardaki otomatik bakiye yükleme makinelerinin önünde uzun kuyruklar oluştu. Durum böyle olunca kartına yükleme yapamayan vatandaşlar toplu ulaşım araçlarından geçtiğimiz haziran ayında olduğu gibi yine ücretsiz yararlandı. İzmir Büyükşehir Belediyesi yetkilileri sistem arızasının ana serverden kaynaklandığını ve giderilmeye çalışıldığını belirtti. Geçtiğimiz yıl haziran ayında yaşanan sistem krizi nedeniyle İzmirliler bir hafta on gün süreyle toplu ulaşım araçlarından ücretsiz yararlanmış bunun sonucu olarak da yaklaşık 15 milyon liralık kamu zararı oluşmuştu. İzmir Büyükşehir Belediyesi kamu zararının tahsil edilmesi için hem sistemin eski işleticisi Kent Kart Firması'na hem de yeni yüklenici Kartek'e dava açarak ücretsiz binişler nedeniyle uğranılan zararı karşılamalarını istemişti. Egeli Sabah'ın ulaştığı bilgiye göre ise arıza dün yeni hizmete sokulan Torbalı Tepeköy hattının sisteme dahil edilmesi sırasında yaşandı. Hafta içinde yeni devreye alınacak hattın elektronik ücret toplama sistemine entegrasyonu yapıldı fakat dün saat 05.25'te Tepeköy'e yapılacak ilk sefer öncesi sistem arıza verdi. Ana serverdeki arıza sadece İZBAN'la sınırlı kalmadı, sisteme dahil olan tüm toplu ulaşım araçlarını da etkiledi. Arızanın giderilmesi için yürütülen çalışmalar cumartesi günü öğleden sonraya kadar sürdü. Fakat arıza bir türlü giderilemedi. Bunun sonucu olarak da İzmirim Kartlarında bakiye bulunmayan vatandaşlar toplu ulaşım araçlarından ücretsiz yararlandırılmak zorunda kalındı.

KARTLAR OKUNMADI
En son sistem krizi geçtiğimiz yıl haziran ayında yaşanmıştı. İzmir'de 1999 yılından bu yana İzmir'de toplu ulaşım araçlarında elektronik ücret toplama sistemini işleten Kent Kart Firması ESHOT Genel Müdürlüğü tarafından geçtiğimiz yıl açılan ihaleyi kaybetti. Yeni ihaleyi Kartek firması aldı. 1 Haziran sabahı toplu ulaşım araçlarına binişlerde ve kart dolum noktalarında kriz yaşandı. Toplu ulaşım araçlarındaki vadilatörler kartları okumazken bakiyesi biten kartlara da dolum yapılamadı. Bunun sonucu olarak da İzmirliler sistem devreye alınıncaya kadar toplu ulaşım araçlarından ücretsiz yararlandı. Ücretsiz binişler nedeniyle ESHOT, İZDENİZ, METRO A.Ş ve İZBAN'da yaklaşık 15 milyon liralık kamu zararı oluşmuştu.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.