X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Asırlık çınarlar tramvaya kurban
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Asırlık çınarlar tramvaya kurban

  • Giriş Tarihi: 26.4.2016
Asırlık çınarlar tramvaya kurban
Asırlık çınarlar tramvaya kurban

Tramvay projeleri Gazi Bulvarı’ndaki asırlık çınarları vuracak. Tepkiden çekinen Büyükşehir yetkilileri bu hattaki iki istasyondan birini iptal ederek, kesilecek ağaç sayısını azaltmayı planlıyor

Büyükşehir Belediyesi'nin ihaleyi alan firmaya yer teslimi yaptıktan sonra bile art arda güzergah değişikliğine gittiği tramvay projesi, çınar ağaçlarına da zarar verecek. Gazi Bulvarı'ndaki asırlık çınar ağaçları, yok olma tehlikesi ile karşı karşıya..İzmir Metrosu'nun Üçyol-Üçkuyular hattını 11 yılda zor tamamlayıp hizmete açan Büyükşehir Belediyesi'nin 2014 yılında ihalesini gerçekleştirdiği Karşıyaka ve Konak Tramvayı, son 2 yılda 7 revizyonla adeta kalbura döndü. Peş peşe değişen güzergahlar, meslek odalarının bile başını döndürdü. Konak tramvayında en son revizyonu Eylül 2015'te gerçekleşti. Mustafa Kemal Sahil Bulvarı'nın kara tarafından giden hatlardan birini tarafına taşıyarak yeni bir revizyona imza atan İzmir Büyükşehir Belediyesi, neredeyse akşamdan sabaha yaptığı güzergah değişikliklerine bir yenisini daha ekledi. Tramvay hattının kentin ticaret merkezi olarak da bilinen Çankaya'dan geçen bölümünü mercek altına alan teknik ekip, üzerinde çalıştığı üç alternatif güzergah arasında yer alan Gazi Bulvarı'nda karar kıldı. Daha önce Gazi Bulvarı'nın deniz tarafından sırasıyla Şehit Fethi Bey Caddesi'ne buradan da Cumhuriyet Meydanı'nı takip ederek Şehit Nevres Bulvarı üzerinden Şair Eşref Bulvarı'na çıkacak şekilde planlanan hattın İzmir Esnaf ve Sanatkarlar Odaları Birliği'nin de bulunduğu Şehit Fethi Bey Caddesi'ne girmeksizin direkt olarak Çankaya Kavşağı'na kadar Gazi Bulvarı'nın orta refüjünde bulunan yeşil alandan gitmesi öngörüldü. Edinilen bilgiye göre yeşil alanın tercih edilmesinde yol gövdesinin altından geçen ve Çiğli'deki atık su arıtma tesisine giden Büyük Kanal'a ait kolektörler etkili oldu. Yine aynı düzenleme kapsamında biri Gazi Bulvarı'nın deniz tarafındaki başlangıç noktasında diğeri ise bulvarın Gazi Osman Paşa Bulvarı ile kesiştiği noktada yani Çankaya Kavşağı'nın bulunduğu yerde, bugünkü yeşil alan üzerinde kalacak şekilde iki adet istasyon yapımı öngörüldü.

SIR GİBİ SAKLANIYOR
Fakat istasyonların yapılacağı yerlerde çok sayıda ağaç olması Büyükşehir Belediyesi'ne geri adım attırdı. Kamuoyundan gelecek tepki hesaba katıldı ve kesilecek ağaç sayısını azaltmak amacıyla istasyon sayısının 2'den bire düşürülmesi seçeneği üzerinde durulmaya başlandı. Henüz kesinleşmemekle birlikte Büyükşehir Belediyesi'nin Çankaya Kavşağına yakın olan istasyondan vazgeçebileceği ifade edildi. Durum böyle olunca Gazi Bulvarıyla özdeşleşmiş, asırlık çınar ağaçları da kesilme tehlikesi ile karşı karşıya kaldı. İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin kamuoyundan sır gibi sakladığı güzergah değişikliği işlemlerini, iki yıl önce Ankara Çankaya Belediyesi'nden transfer edileno Genel Sekreter Yardımcısı Buğra Gökçe başkanlığındaki teknik heyet yürütüyor. Gökçe'nin revizyona son şeklini verdikten sonra önümüzdeki günlerde Başkan Kocaoğlu'na son durumla ilgili bilgi vermesinin beklendiği belirtildi. Öte yandan merhum İzmir Büyükşehir Belediye Başkanlarından Ahmet Piriştina döneminde yer altına alınan ve Gazi Bulvarı'nın deniz tarafındaki girişine yakın yerde bulunan elektrik trafosunun da proje kapsamında nereye deplase edileceği merak konusu oldu. Proje, ilk ihalenin yapıldığı Şubat 2014'ten bu güne kadar 2 daire başkanı ile bir genel sekreter yardımcısı eskitti. Son olarak Kocaoğlu, Banliyö ve Raylı Sistem Yatırımları Dairesi Başkanı Hasan Poyraz'ı görevden aldı ve yerine raylı sistem yatırımlarında hiçbir tecrübesi bulunmayan Altyapı Bakım Onarım Şube Müdürü Mehmet Ergenekon getirildi. Maliyeti milyonlarca lirayı bulan üyük bir projede sık sık yaşanan görev değişiklikleri kafalarda soru işaretleri oluşmasına yol açtı.