Her yaşın sporu tempolu yürüyüş

Giriş Tarihi: 30.5.2016
Her yaşın sporu tempolu yürüyüş

otoriteleri her gün 30 dakikalık fiziksel aktivitenin, beden ve ruh sağlığının korunması, kalpdamar hastalıkları , kolon ve meme kanseri riskini azaltmak için gerekli olduğunu söylüyor

Düzenli fiziksel aktivite lı bir yaşamın olmazsa olmazlarındandır. Spor yapmanın mutluluk hormonu olarak bilinen endorfin hormonunu salgılattığını, sporun fiziksel ve ruhsal hastalıkların önlenmesinde ilk sırada geldiğini belirten uzmanlar, "Dünya Sağlık Örügütü, haftanın 5 günü en az 30 dakika orta şiddette fiziksel aktivite yapılması beden sağlığının korunması, kalpdamar hastalıkları, , kolon ve meme kanseri riskini azalttığını ifade ediyor.

RİSKİ AZALTIYOR
Özellikle yürüyüş; kilonun korunması, psikolojiyi düzenlemesi, kalp ve akciğer sağlığını kontrol altına almasının yanı sıra; riskini azaltarak erkek sağlığına da büyük bir katkıda bulunmaktadır. Araştırmacılar yaşam tarzı ile prostat kanseri arasındaki ilişkiyi inceleyen çalışmalara son zamanlarda ağırlık vermeye başladılar. Kaliforniya Üniversitesi'nden bir grup bilim adamı 2705 hasta üzerinde yaptıkları ve bu yılın şubat ayı içerisinde yayınladıkları ilk çalışmalarında, prostat kanserine yakalanan erkeklerin yüksek tempolu aktivitelerde bulunması halinde kanserden ölüm risklerinin yüzde 61 oranında azaldığını tespit etti. Bu oranı yakalamak için hastaların haftada en az 3 saat tempolu fiziksel aktivite yapması gerektiği belirtildi. Bu grupta herhangi bir nedenden dolayı ölüm riski de yüzde 49 oranında azalıyor. Ölüm riski en düşük olan hastaların ise prostat kanseri tanısı konmasının öncesinde ve sonrasında tempolu fiziksel aktivitelerde bulunanlar olduğunu belirledi. Uzmanlar, sonuç olarak 50 yaş üzerinde olan ve düzenli prostat kontrolleri yapılan erkeklerin haftada 3 saatten fazla hızlı tempolu yürüyüş yapmaları, hayatlarının bir döneminde kendilerine prostat kanseri tanısı konsa bile hem kanserin ilerlemesini hem de kanserden ölme olasılığını azaltmakta olduğu söyledi. Sağlık otoriteleri, her gün 30 dakikalık fiziksel aktivitenin, beden ve ruh sağlığının korunması, kalp-damar hastalıkları, diyabet, kolon ve meme kanseri riskini azaltmak için gerekli olduğunu belirtiyor.
ARKADAŞINA GÖNDER
Her yaşın sporu tempolu yürüyüş
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz