Teknolojinin
son yıllardaki gelişimi, oyun ve eğlence dünyasında da yenilikleri beraberinde getirdi. Yaşar Üniversitesi Grafik Tasarım Bölümü öğrencisi Hakan Yayman da yazılımı ve grafik taban tasarımı kendisine ait bir sanal gerçeklik oyunu tasarladı. Akıllı telefonların sanal gerçeklik aracına dönüştürülmesinin büyük bir fırsat olduğunu belirten Yayman, tasarladığı oyunu geliştirerek yakın zamanda piyasaya sunmak istediğini belirtti. Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. İsmail Okay'ın danışmanlığında yaptığı oyunun test aşamasını başarıyla geçtiğini belirten Hakan Yayman, "Yazılım temeli ve grafik tabanları bana ait AlienBase isimli, strateji ve savaş unsurları olan bir sanal gerçeklik oyunu yaptım" dedi. Goldman Sachs'ın hazırladığı rapora göre; 2025 yılında 85 milyar dolarlık bir hacme ulaşması beklenen sanal gerçeklik pazarının, özellikle oyun ve eğlence endüstrisi için potansiyeli çok büyük. Oyun sektörünün Türkiye'deki pazar büyüklüğü ise 464 milyon dolar. Türkiye'de yaklaşık 22 milyon oyuncu var, 11 milyondan fazla insan ise oynadıkları oyunların içinde para harcıyor.