X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Dev projenin üçte ikisi tamamlandı
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Dev projenin üçte ikisi tamamlandı

  • Giriş Tarihi: 16.9.2016
Dev projenin üçte ikisi tamamlandı
Dev projenin üçte ikisi tamamlandı

Gebze-Orhangazi- Otoyolu Yap-İşlet-Devret projesindeki çalışmaların üçte ikisi bitti. Projenin tamamlanmasıyla, İstanbul-İzmir arası ulaşım süresinin 9 saatten 3.5 saate inmesi bekleniyor

Karayolları Genel Müdürlüğü'nden edinilen bilgiye göre, Gebze-Orhangazi (İzmit Körfez Geçişi ve Bağlantı Yolları dahil) Otoyolu Yap-İşlet-Devret Projesi kapsamındaki çalışmaların büyük kısmı bitti. İzmit Körfez Geçişi ve bağlantı yolları dahil 384 kilometresi otoyol, 49 kilometresi bağlantı yolu olmak üzere 433 kilometre uzunluğundaki projenin Gebze- Gemlik kesimindeki yapım çalışmaları tamamlandı. Yapım çalışmaları devam eden Gebze- kesimindeki fiziksel gerçekleşme de yüzde 91'e ulaştı. Projenin Kemalpaşa ayrımı-İzmir kesimindeki işlerin ise yüzde 90'ı bitti. Böylece projenin tamamında yüzde 66 fiziksel gerçekleşme sağlandı. Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu Projesi'nin en büyük ayağını oluşturan ve 30 Haziran'da açılan Osmangazi Köprüsü, sürücülere körfezi geçmek için 1,5 saatte dolaşmak yerine 6 dakikada karşıya geçme imkanı sunuyor. Günde ortalama 30-40 bin aracın geçmesi öngörülen, dünyanın en büyük orta açıklıklı asma köprüleri arasında 4. sırada yer alan Osmangazi Köprüsü'nün hizmete girmesiyle Gebze-İzmit aksının trafik yükü önemli bir ölçüde rahatladı. Ayrıca köprünün İstanbul, Kocaeli, Yalova, Çanakkale, , İzmir ve Bursa gibi illerin birbiriyle daha yüksek seviyede ticari ve ekonomik ilişkiler kurmasına destek olması bekleniyor.

10 VİYADÜK BİTTİ
Projede tünel ve viyadükler büyük önem taşıyor. İzmir'de inşa edilen ve bin 605 metrelik iki tüplü Belkahve Tüneli'nde de kazı-destekleme, nihai beton kaplama ve üst yapı çalışmaları tamamlandı. Gebze- Orhangazi-İzmir Otoyolu Projesi, 25 viyadük çalışmasını da içeriyor. Viyadüklerin 12'si Gebze-Bursa kesiminde, 11'i Bursa-Balıkesir-Kırkağaç- Manisa kesiminde, 2'si de Kemalpaşa ayrımı-İzmir kesiminde planlandı. Gebze-Bursa arasında 9, Kemalpaşa ayrımı-İzmir arasında 1 olmak üzere 10 viyadük tamamlandı. Diğer 15 viyadükte de çalışmalar devam ediyor. Sözleşme yürürlük tarihi Mart 2013'te başlayan yap-işlet-devret projesinin yapım süreci 7 yıl olarak belirlendi. Otoyolun tamamının, mevcut devlet yoluna göre mesafeyi 95 kilometre kısaltarak ortalama 8-10 saatlik mevcut ulaşım süresini 3-3,5 saate indirmesi bekleniyor. Bu sayede de yılda 650 milyon dolar tasarruf sağlanması öngörülüyor.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.