X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Sorumlu Kentkart değil Büyükşehir
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Sorumlu Kentkart değil Büyükşehir

  • Giriş Tarihi: 2.11.2016
Sorumlu Kentkart değil Büyükşehir
Sorumlu Kentkart değil Büyükşehir

İzmir’de geçen yıl elektronik ücret toplama sistemini işleten firma değişince toplu ulaşımda yaşanan krizi Kentkart’a yükleyen Büyükşehir’e, savcılıktan kötü haber: Şifre değiştirildiğine dair delil yok

İzmir Büyükşehir Belediyesi ESHOT Genel Müdürlüğü'nün 1 Haziran 2015'te başlayan ve 10 gün devam eden toplu ulaşım krizinin sorumlusu olarak gösterdiği Kentkart hakkında "şifre ve kodlamayı değiştirdiler" diye yapılan suç duyurusunu inceleyen Cumhuriyet Savcılığı, kovuşturmaya yer olmadığına karar verdi. Savcılık, Siber Suçlarla Mücadele Daire Başkanlığı Adli Bilişim Şube Müdürlüğü'nün sunuculardan (server) alınan imajlar üzerindeki incelemesi sonucunda "sözleşme bitim tarihinden itibaren sisteme girildiğine dair delil ve emarenin tespit edilemediğine" dikkat çekerek, "Şüphelilerin bilişim sistemine girme ve şifreleri değiştirme yönünde haklarında kamu davası açılmasına yeter delil elde edilememiştir"dedi. Bu gelişmeyle "kamu zararından Büyükşehir'in değil Kentkart birinci derece sorumlu olduğu"iddiası çökmüş oldu. İzmir'de akıllı kart sistemini işleten firmanın değişmesiyle 1 Haziran 2015'de toplum ulaşımda başlayan kriz 10 gün devam etti. Bu süreçte, otobüs, metro, vapur ve İZBAN seferlerinden ücret alınamaması sebebiyle yaklaşık 15 milyon liralık kamu zararı oluştu. ESHOT, Kentkart AŞ'nin "ilgili teknik detay ve şifrelerin idare yetkililerine tutanak ile teslim edildiğini" açıkladığını ancak firma yetkilerinin devir işlemi için gelmediğini duyurdu. Kentkart'ın "zaten eksik verdiği şifre ve kodları son gün değiştirerek devir işlemlerini aksatttığını" öne süren ESHOT, "Bu durum üzerine İzmir Cumhuriyet Başsavcılığı'na suç duyurusunda bulunmuş, Başsavcılığın görevlendirmesiyle harekete geçen İzmir Emniyet Müdürlüğü Siber Suçlarla Mücadele Bürosu da 'şifre değişikliği' olayını tespit etmiştir" diye kamuoyuna açıklama yaptı.

'İFTİRA ATTILAR'
Kentkart ise İzmir Büyükşehir Belediyesini iftira atmakla suçlayarak, "yazılım kodlarını zamanında ESHOT yetkililerine teslim ettiklerini, şifire değiştirilmesinin söz konusu olmadığını, yaşananların becereksizlikten kaynaklandığını" ifade etti. Emniyet yetkilileri de "şifre değişikliğinin tespiti" gibi durumun söz konusu olmadığını açıkladı. Cumhuriyet Savcılığı yeni firma Kartek'in yaptığı iki suç duyurusunu birleştirerek tek dosyada topladı. İnceleme sonucunda sözleşme bitim tarihinden itibaren sisteme girildiğine dair delil ve emarenin tespit edilemediğine dikkat çeken savcılık, "Şüphelilerin, bilişim sistemine girme ve verileri değiştirme yönünde, haklarında kamu davası açılmasına yeter delil elde edilememiştir" dedi. Kentkart firmasının avukatları bu gelişmenin haklılıklarını açıkça ortaya koyduğunu kaydetti.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.