İzmir Büyükşehir Belediyesi, Çiğli'de üstgeçit eksiğini gidermek yerine yolun karşısına geçmek için kullanılan dere yatağını korkuluklarla kapattı. Geçiş kapatılınca da vatandaşlar bu kez demir korkuluklara gizli bölme yaptı. Demir korkuluklardaki kapıları açıp rayların üzerinden yürüyerek yolun karşı tarafına geçen vatandaşlar, her gün binlerce insanın kullandığı bölgeye Büyükşehir Belediyesi'nden yaya üst geçidi yapmasını istedi. Çiğli'de Anadolu Caddesi'nden gelen vatandaşlar Çiğli Bölge Eğitim Hastanesi ile Ata Sanayi Sitesi tarafına geçişte yaya geçidi olmadığı için zorlu yollardan geçerek ulaşım sağlıyordu. En yakındaki yaya üst geçidi 1,5 kilometre mesafede olduğu için üzerinden tren yolu geçen dere yatağı kullanılarak karşıdan karşıya geçiliyordu. Egeli Sabah'ta 10 Aralık 2014'te 'Dağ başı değil İzmir'in göbeği' başlığıyla manşet olan haberin ardından Büyükşehir, bölgeye yaya üst geçidi yapmak yerine, dereden geçişleri engellemek için iniş ve çıkış noktalarını demir korkuluklarla kapattı. İZBAN seferlerinin başlamasının üzerinden geçen 6 yıla rağmen Çiğli'nin en işlek bölgesine hala yaya geçidi yapılmadı.
ACİLEN YAPILMALI
Yetkililerden bölgeye bir an önce üstgeçit yapılmasını isteyen SGK emeklisi 3 çocuk babası Ali İhsan Yelken, "Yaya üstgeçidi olmadığı için daha önce tehlikeli de olsa dere yatağını kullanarak yolun karşısına geçiyorduk. Belediye ekipleri dere yatağından geçişleri engellemek için demir korkuluklar koydu. Bu nedenle bölge esnafı demir yolu hattını kesen demir korkulukları keserek kapı yaptı. Her iki tarafta da demir korkuluklarda kapılar yer alıyor. Tehlikeli olmasına rağmen bu kapıları kullanarak yolun karşı tarafında geçiyoruz. Büyükşehir, bu bölgeye biri hayatını kaybetmeden bir yaya üstgeçidi yapmalı" şeklinde konuştu. SGK emeklisi 50 yaşındaki Hasan Poyraz, demir korkulukların çevredeki esnaf tarafından tarafından kesilerek geçiş için mecburen kapı yapıldığını belirterek, "Yoksa en yakın yaya üst geçidine 1.5-2 kilometre yürümek zorunda kalıyoruz. Yaşlılar ve çocuklar için bu mesafe çok fazla. Özellikle kış aylarında daha da zor oluyor. Bu nedenle dere yatağını kullanarak karşıya geçiyorduk. Şimdi dere yatağı belediye görevlileri tarafından kapatıldı. Demir korkuluklardaki kapılardan yolun diğer tarafına geçiyoruz" dedi. 18 yaşındaki öğrenci Yusuf Ünlü, "Yaklaşık 3-4 ay önce dere yatağı kapatıldı. Bu nedenle demir korkuluklardan geçiyoruz. Ata Sanayi'de stajım olduğu için buraya geliyorum. Kesinlikle buraya bir üstgeçit yapılmalı" diye konuştu. Okan Laçinkaya (17), "Tren olmadığı zamanlarda yolun karşısına geçmeye çalışıyoruz. Burada bir kaza olmadan belediye yayaların kullanabileceği bir üstgeçit yapmalı. Yakın zamanda birinin canı yanabilir" ifadelerinde bulundu. Çağatay Aktürk (17), "Çiğli'nin en hareketli yerlerinden biri olan Anadolu Caddesi'ni Çin Seddi gibi kesen tren yolunun bulunduğu yere, acilen bir üstgeçit yapılmalı" ifadelerinde bulundu.