X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Esnafı düşünerek AVM’den vazgeçtik
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Esnafı düşünerek AVM’den vazgeçtik

  • Giriş Tarihi: 20.11.2016
Esnafı düşünerek AVM’den vazgeçtik
Esnafı düşünerek AVM’den vazgeçtik

Folkart Yönetim Kurulu Başkanı Mesut Sancak, Basmane Projesi’ne büyük önem verdiklerini söyledi. Sancak, projede AVM’nin yer almamasında “esnaf ve trafik” faktörlerinin etken olduğunu belirtti

İzmir'de 10. yılını dolduran Folkart İnşaat, farklı projeleri ve tasarımları ile İzmirlilere yeni bir yaşam anlayışı sunarken, sosyal sorumluluk alanında da dikkat çekici faaliyetlerin öncüsü oldu. Folkart Yönetim Kurulu Başkanı Mesut Sancak ile ana sponsorluğunu yaptıkları son İEF'den çok konuşulan Basmane Projesi'ne, gelecekteki yatırımlarından sosyal sorumluluk projelerine, birçok konuda söyleştik.

DÜNYADA İLK 20'DE OLACAK
İzmir'de uzun yıllar çözümsüz bekleyen ve "utanç çukuru" olarak da adlandırılan Basmane'deki alanda kente yakışır bir yapı kazandırma hedefinizi daha önce açıklamıştınız. Proje hangi aşamada?
İzmir'in kalbi dediğimiz noktadaki Basmane Projesini çok önemsiyoruz. Arsa maliyeti dahil, ortaya 900 milyon lira değerinde bir simge yapı çıkacak. Bu projede İzmir Büyükşehir Belediyesi için de bir hizmet binası inşa edeceğiz. Hizmet binası dünyanın en modern belediye hizmet binalarından biri olacak. Ticari olarak kayba uğrayacağımızı bilmemize rağmen, şehrin geleceğini düşünüp, İzmir lehine karar vererek, projede AVM yapmaktan vazgeçtiğimizi duyurmuştuk. Bu kararımızda, İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin yaklaşımı, esnaf ve trafik faktörleri etken oldu. Folkart bu projede, dünyadan ve Türkiye'de çok iddialı 6 farklı mimarlık ofisi ile çalışıyor. İçlerinde dünyanın en iyi mimarları var. Bu ofisler 10 adet proje ortaya çıkardılar. Uzman ekibimiz 3'ünü seçecek. İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin de görüşlerini alarak hareket ediyoruz. Seçilen bu 3 proje İzmirlilere sorulacak. Yani halk oylaması ile söz konusu alana hangi projeyi gerçekleştireceğimizi seçeceğiz. Hatta projemizin ismine de İzmirliler karar verecek. Bu proje dünyanın ilk 20 projesinden birisi olacak. Hedefimiz budur.
Folkart bu yıl İzmir Enternasyonal Fuarına (İEF) ana sponsor oldu. Fuarın geçen yıllara oranla çok daha renkli geçmesinde bunun payı var mı?
İEF 85 yaşına girerken, İzmirli Folkart da 10. yılını kutluyor. İEF'ye ana sponsor olmak bizim için çok anlamlı. 10. yılımızı da sadece fuarda kutladık. Ve fuar geçtiğimiz yıllara göre çok daha yoğun ilgi gördü. Sizin aracılığınızla bize verdikleri destek, gösterdikleri ilgi nedeniyle İzmir'e ve İzmirlilere yürekten teşekkür etmek istiyoruz. Fuar ile işbirliğimizi, "Uluslararası Kültür-Sanat- Gösteri Şöleni" diye adlandırıyoruz. Fuarın 4 ayrı mekanı ve açık alanlarında uluslararası özellikli, 50'ye yakın çok önemli sanatsal aktivite düzenledik. Aralarında Amerika, İngiltere, Küba, Rusya, İtalya, Hollanda, Belçika, Arjantin'in bulunduğu 18 ülkeden 600'e yakın sanatçı, İzmir Fuarı'nda buluştu. Tiyatrodan caza; müzikalden dansa kadar; dev bir şölen havası İzmir'i sardı. Sonuçta Folkart olarak, dünyanın ve Türkiye'nin en önemli kültür-sanat-gösteri markalarını, İzmir fuarında buluşturduk. Bununla onur duyuyoruz. Folkart, İzmir'den kazandığını yine İzmir için harcıyor. Kültür-sanat-spor alanlarında İzmir'e geri vermeyi; bir lütuf olarak değil, şehre karşı bir görev olarak görüyoruz. Bu sorumluluk bilinciyle de yolumuza devam edeceğiz.
Folkart Time de çok ses getiren bir proje olarak akıllarda kaldı...
Folkart Time projesinde, önemli başarısı yakalandı. Bornova Yeni Kent Merkezi Bölgesi'nde konut, ofis, cadde mağazaları ve kolej şeklinde 4 farklı fonksiyonun bir arada olacağı proje, reklam filmi ve farklı tasarıma sahip satış ofisimiz ile dikkat çekmişti. Çok özel bir satış ofisi inşa ettik. Folkart Time Projesi ile 500 milyon lira değerinde bir yatırım ortaya çıkmasını hedefliyoruz.
Projelere İzmirlilerin yaklaşımı nasıl?
Folkart Time gösterilen ilgi sebebiyle 2016 yılı Türkiye Satış Şampiyonu oldu. Güvenleri nedeniyle özellikle İzmirlilere ve projemize ilgi gösteren herkese teşekkür ediyorum. Folkart Life Bornova, Çeşme'deki Folkart Blu ve Folkart Hills projelerimiz de bulunuyor. Ayrıca Çeşme'de farklı ve dikkat çekici yeni projelerimize de önümüzdeki süreçte başlamayı planlıyoruz. Bugüne kadar İzmir'de 2 milyar liradan fazla yatırım değeri olan projeler ürettik. İnşaatı ve projelendirme çalışmaları süren 11 projemiz bulunuyor. Bunlarla birlikte bu rakam önümüzdeki yıllarda 5 milyar lirayı bulacak.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.