Dünya
lojistik sektöründe teknoloji yatırımları olmazsa olmazlardan olarak görülüyor, Türkiye'de ise lojistik sektörünün teknoloji kullanımı artmaya devam ediyor. Ancak sektörün genel görünümüne bakıldığında büyük ölçekli firmaların bu tür yatırımlara daha fazla ağırlık verdikleri görülüyor. Küçük ölçekli firmalarda ise teknolojik yatırımlar sınırlı düzeyde yapılıyor. Lojistik sektörü için önümüzdeki dönem öne çıkacak yatırımların mobil üzerinde yoğunlaşacağı düşünülüyor. Lojistik sektörü temsilcileri, sektörlerinde son dönemde teknoloji kullanımın öne çıktığı alanları; satış gücü otomasyonu, kampanya yönetimi, sadakat programı yönetimi, çağrı merkezleri hizmetleri ve web üzerinden paket ve şikayet takibi olarak sıralanıyor. Yetkililer, çözümler açısından önem kazanan noktayı ise kar marjlarının düşük, rekabetin yoğun, işlem sayısının fazla olduğu lojistik sektörünün tüm bu bileşenleri artık bütünleşik, uçtan uca tek bir platformda yürütebileceği yapılara odaklanması olarak tanımlıyor.
YAYGIN HALE GELİYOR
Bilgi teknolojilerindeki gelişim, diğer birçok sektöre göre değerlendirildiğinde, lojistik sektöründe çok daha yoğun olduğu görülüyor. Malların hareketinin planlamasında, evrakların hazırlanmasında, sevkıyat, teslimat, mal bedellerin tahsili, iade mallar gibi lojistikle ilgili bütün lojistik süreçlerde bilgi teknolojilerinin kullanımı giderek yaygınlaşıyor. Ürünlerin, doğru zamanda, doğru yerde, doğru bilgi ile sunulması, nitelikli bilgi transferi sağlayan bilgi teknolojileri sayesinde gerçekleştiriliyor.