5 günlük hava durumu
12 Ocak 2011, Çarşamba

'Söyle bakalım Fatih olsaydın ne yapardın?'

Milli Eğitim Bakanlığı öğrencilere tarih dersini sevdirmek ve dersin kronolojik olarak anlatımın yerine empati yapılarak işlenmesi için çalışma başlattı

Milli Eğitim Bakanlığı'nın ve çeşitli kuruluşların yaptığı araştırmalar sonucunda, tarih dersinin en sevilmeyen dersler arasında olduğu ortaya çıktı. Bunun üzerine Talim Terbiye Kurulu, öğrencilere tarih dersini sevdirmek için kolları sıvadı. Artık öğrencilerden empati yapması istenecek; "Sen olsaydın Viyana Kuşatması'nda ne yapardın?" ya da "İstanbul'u nasıl fethederdin?" diye sorulacak. Kurul Başkanı Merdan Tufan, son günlerde diziler ve filmler nedeniyle dikkatlerin tarih konusuna yoğunlaştığını belirterek, yürütecekleri çalışmayı SABAH'a anlattı.

'ANLAŞIRDIM' DİYEN OLUR
Okullarda tarih dersi nasıl işlenecek?
Tarih dersine öğrencilerin aktif katılımı sağlanacak. Öğretmen, öğrenci, veli ve sivil toplum kuruluşlarının katılacağı toplantılar yapılacak. Öğrencilerin tarihsel bilgiyi kullanması, analiz ve sentez yapabilmesi sağlanacak. Örnek verecek olursak; Viyana Kuşatması anlatılırken öğrenciye 'Sen olsaydın ne yapardın?' sorusu sorulacak. Öğrencilerden olayın geçtiği dönemdeki ekonomik şartları ve dünya dengesini göz önünde bulundurması istenecek. İstanbul'un fethi anlatılırken, öğrencilere "Fatih Sultan Mehmet olsaydınız İstanbul'u nasıl fethederdiniz?" sorusu sorulacak. Bazıları, 'Biz olsaydık, Bizans İmparatoru ile anlaşırdık. Bizans halkını ikna ederdik' diyeceklerdir.

Tarihi dizi ve filmlerle ilgili tartışmaları nasıl değerlendiriyorsunuz?
Tarihi bilgi mutlak bir bilgi değildir. Bulunan belgeler, ortaya çıkarılan bulgular tarih hakkındaki bilgilerin değişmesine neden olmaktadır. Son günlerde en çok tartışılan konu Kanuni'yle ilgili dizi üzerine yoğunlaştı. Aslında ortaya koyulan, senaristin kurgusudur. Hakkında yeterli bilgi ve belge olmayan bir olay, kurgulanılarak anlatılmıştır. Başka bir senarist aynı diziyi çekse farklı bir kurgu ortaya çıkar. Bir tarihçi Osmanlı padişahlarının içki kullanmadığını söylerken; diğer bir tarihçi, sadece ikinci Abdülhamid'in içki kullandığını söylüyor. Öyleyse biz olayı çeşitli kaynakları ortaya koyarak, analiz ve sentez yaparak değerlendirmeliyiz. Öğrencilere de böyle öğretiyoruz. Empati yaptırıyoruz.

Tarih kitaplarındaki yanlış bilgiler için yürütülen bir çalışma var mı?
Kitaplar komisyonlar tarafından incelenmektedir. Kapsamlı ve ayrıntılı bir inceleme sürecinin ardından ders kitabı olarak onaylanmaktadır. Ders kitapları her yıl güncellenmekte ve varsa gerekli düzeltmeler yapılmaktadır.
Yazarın tüm yazılarını Facebook ve Google + sayfalarından takip etmek için tıklayın.
YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
ÖSYM tel tel dökülüyor (17.11.2010)
Katsayının gölgesinde korkularla yüzleşme (24.02.2010)
Okullara zam yapmayın uyarısı (03.02.2010)
Başarı kaynakta saklı (13.01.2010)
Moralinizi bozmayın başarıya bir adım kaldı (29.05.2009)
ARŞİV

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.