Milli Eğitim Bakanlığı'nın okullara demokrasi kültürünü yerleştirmek ve öğrencileri bu sürece aktif olarak dahil edebilmek amacıyla yürüttüğü AB hibeli proje kapsamında, ders programları taranarak içeriklerde düzenlemeler yapılıyor. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanı Emin Karip, konuya ilişkin çalışmaların 9 yıl önce başladığını belirtti. Çalışmalar kapsamında gruplar oluşturduklarını anlatan Karip şöyle konuştu: "Mevzuat tarama grubu, yürürlükteki eğitim mevzuatını demokratik vatandaşlık ve insan hakları açısından inceliyor. Bunları imza atılan uluslararası sözleşmelerle örtüştürmeye çalışıyor. Program grubu, derslerin müfredatını tarıyor ve ders programlarında demokratik vatandaşlık ve insan hakları eğitimi konusuna ters ya da paralel neler olduğu ve bunların nasıl güçlendirilebileceği üzerinde çalışıyor. Program geliştirme çalıştırma grubu, ders programı ve kitabının yeniden tasarlanmasından sorumlu. Kapasite geliştirme çalışma grubu personelin eğitiminden sorumlu. Avrupa ve diğer ülkelerde yayımlanan eğitim ve farkındalık yaratma materyallerini inceleyen materyal geliştirme çalışma grubu ise konuyla ilgili materyallerin pilot okullarda dağıtılması işlerini yürütüyor." Bir okul ortamında demokrasiyle ilgili ders verilebileceğini ama değer kazandırılmak isteniyorsa demokrasinin orada yaşanması gerektiğini belirterek, "Bu da çocukların ve tüm paydaşların okuldaki süreçlere katılımını ve özellikle karar süreçlerinde yer almalarını gerektirir. Bunu yapabilmek için öncelikle farkındalıklarını geliştirmemiz gerek" dedi. Karip, belirlenen özel bir konuyla ilgili her hafta etkinlik dokümanları hazırlanarak, 10 ildeki pilot okullara gönderildiğini anlattı.