Türk
Eğitim Derneği'nin (TED) alt birimi olan TEDMEM, 'Ortaöğretimde Dönüşüm: Bir Yol Haritası Önerisi' başlıklı bir rapor hazırladı. Rapor, liselerin Anadolu ve Bilim olarak ikiye indirilmesini öneriyor. Bu liselere alımların hem sınav, hem de bölgesel ihtiyaçlara göre yapılması istendi. Hazırlanan raporun ilk bölümünde, 'Niçin Bir Değişime İhtiyaç Var?' sorusuna cevap arandı. Ortaöğretimdeki sorunların kaynağı olarak finansman, erişilen hizmetin kalitesi, sınav baskısı, öğretmen niteliği, iller ve okullar arası farklılıklar, dershane sistemi gibi konular gösterildi. Sorunların çözümü için uygulanan yöntemin değiştirilmesi gerektiğinin altı çizildi. Raporda sistem değişikliğinde yapılan yanlışlıklar şöyle özetlendi:
YAPILAN YANLIŞLAR
Yazılanla yapılanlar arasında uyumsuzluk: Sistem uygulanabilir olana değil, ideal olana meylediyor. Yeni bir uygulama veya değişim yaparken, makul ve mümkün olan yerine acil olan tercih edilebiliyor. Popüler konulara yönelmek: Kasım 2012 itibariyle yaklaşık 130 bin öğretmen, 190 bin civarında derslik açığı bulunan 2010 yılı 4 yaş nüfusuna göre okul öncesinde AB ortalamasının yakıt, telefon, temizlik, fotokopi vb. harcamalarını karşılama sorunu yaşayan bir eğitim sisteminde öncelikle bu açıkların giderilmesi hedeflenlenmeli.