PERFORMANSA ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİ ELEŞTİRİLERİ
Öğrenciler üzerinde üniveriste sınavı baskısı ve tek odak noktası olduğu sürece havanda su döveceğiz.
Performans değerlendirme çalışmalarında verilen puanların güvenirliklerinin düşük olduğu kabul edilmiş bir gerçektir. Çünkü çalışmaların tamamı okulda yapılmaz. Bu nedenle öğrencinin doğrudan geçip kalmasına etki edecek biçimde kullanılması doğru değildir.
Öğretmenlere, idarecilere eğitim vermeden daha da önemlisi onları dinlemeden, değişiklikleri içselleştirmelerine fırsat vermeden 'ben yaptım oldu' mantığıyla yönetmeliklerin uygulamaya konulması uygulamaları başarısız kılacaktır.
Öğretmenlerin doğrudan sözlü puanı vermelerini engellemek (ellerinden almak) öğretmenlere güven duyulmadığının bir göstergesi olarak algılanmakta ve yine bu uygulamaları başarısız kılacak psikolojik yıpranmaya neden olmaktadır.Bizleri değersizleştirmekte ısrar eden bir bakanlığımız var.