Okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve liselerdeki yaklaşık 17.5 milyon öğrenci karne alıp, yaz tatiline giriyor.
Yeni eğitim - öğretim yılında ilk zil ise, 15 Eylül Pazartesi günü çalacak ve ilk dönem dersleri 23 ocak 2015 cuma günü sona erecek.
"YENİ EĞİTİM VE ÖĞRETİM YILINA EN İYİ ŞEKİLDE HAZIRLIK YAPACAĞIZ"
İstanbul Milli Eğitim Müdürü Muammer Yıldız, "Milli Eğitim Bakanlığı camiası olarak yeni eğitim ve öğretim yılına en iyi şekilde hazırlık yapacağız" dedi.
Yıldız, Bağcılar'daki Erol Battal Ortaokulu'nda düzenlenen 2013-2014 Eğitim ve Öğretim Yılı 2. Dönem Kapanış Programı'na katıldı.
Törende öğrenci, öğretmen ve velilere hitap eden Yıldız, İstanbul'da 2 milyon 800 bin öğrenci ve 125 bin öğretmenle 6 bin okulda bir eğitim ve öğretim döneminin daha sonuna gelindiğini belirtti.
Öğrenci ve öğretmenlerin bugün yaşanan sevinci fazlasıyla hak ettiklerini söyleyen Yıldız, başarıların daim olması dileğinde bulundu.
Yıldız, ayrıca okula adını veren Öğretmen Erol Battal'ın, kalbi sevgi dolu çok iyi bir eğitimci ve adanmış öğretmenlerden biri olduğunu belirtti.
Bu okulda bulunmaktan duyduğu memnuniyeti de dile getiren Yıldız, aynı zamanda arkadaşı olan Battal'ı "dava adamı" olarak niteledi ve kendisini rahmetle andıklarını ifade etti.
Yaz tatilinde öğrenci ve öğretmenlerin dinleneceklerini anlatan Yıldız, "Milli Eğitim Bakanlığı camiası olarak yeni eğitim ve öğretim yılına en iyi şekilde hazırlık yapacağız" dedi.
Öğretmenlerin her şartta fedakarca görevlerini yapmaya çalıştığını vurgulayan Yıldız, Milli Eğitim Bakanlığı'nın çalışmalarının İstanbul'da en iyi şekilde uygulandığını söyledi.
Yıldız, eğitim ve öğretim süreçlerine katkı ve destek veren herkese teşekkür etti, LYS'ye girecek öğrencilere başarılar diledi.
Okulun en başarılı üç öğrencisine hediye takdim edilmesinin ardından karne dağıtım törenine geçildi. Yıldız, bazı öğrencilere karnelerini vererek başarı dileklerinde bulundu.
Şiirlerin okunduğu ve halk oyunları gösterisinin sunulduğu törende, Bağcılar Belediye Başkanı Lokman Çağırıcı, Bağcılar Kaymakamı Erdal Çakır, Bağcılar İlçe Milli Eğitim Müdürü Mustafa Yılmaz ve öteki ilgililer hazır bulundu.
VELİLERE KARNE UYARISI
Çocuk Psikiyatri Uz. Dr. Ömer Başay, karnenin öğrencilerin okul hayatının ve derslerdeki durumunun takibi amacıyla kullanıldığını, karnenin ders başarısı ya da başarısızlığı yanında derslere katılımı, arkadaş ve öğretmenlerle ilişkiyi, okula ve öğrenmeye yönelik motivasyonu da gösterdiğini dile getirdi.
Karnenin sadece öğrencinin değil, ebeveynler ve öğretmelerin de karnesi olduğunu söyleyen Uzman Dr. Ömer Başay anne ve babaların çocuklarını her zaman ve her durumda koşulsuz sevdiklerini, kabul ettiklerini ve değer verdiklerini çocuklarına hissettirmeleri gerektiğini söyledi. Başay, "Anne babalar okul öncesi yaşlardan başlayarak çocuklarına sorumluluk alma, girişimcilik, başarıya ulaşma, sorun çözme becerilerini geliştirme, özgüven ve benlik algısını güçlendirici yönde davranmalıdır. Aileler çocuklarının bireysel özelliklerini, yeteneklerini, öğrenme yöntemlerini bilmeli ve ona göre destek olmalıdır.
Anne baba ve tüm toplum, çocuklara çalışmanın, harcanan emeğin, kendini geliştirmenin ve bu yollarla gelen başarının ve bu başarının zevkinin en değerli ve önemli kavram olduğunu öğretmelidir. Bir öğrenci, aile ve öğretmen elinden gelen tüm çaba ve emeği harcadığını düşünüyorsa başarılıdır. Eğitim dönemi boyunca çocukların sadece dersleriyle ilgilenilmemeli, her açıdan çocukların yanında olunmalı, her türlü sorunları dinlenilmeli ve sorunlara çözüm yolları bulunmaya çalışılmalıdır. Öğrenciyken bazı dönemlerde zorlanan ama genel olarak çok başarılı olan insan sayısı az değildir. Karneye bir övünç veya utanma kaynağı olarak bakmamak gereğinden fazla duygusal anlam yüklememek gerekir" dedi.
Karnesi kötü olan öğrencileri utandırıcı, aşağılayıcı, emredici, eleştirici davranmanın ve karnesini arkadaşlarının karnesiyle kıyaslamanın çocukta olumsuz izler bırakacağını belirten Ömer Başay, şunları söyledi:
"Karneye aceleci ve hızlı bir şekilde göz atma, olumlu veya olumsuz tepkiler verme yerine çocuğunuzla karne hakkında konuşabileceğiniz uygun bir zaman ve yer belirlenmelidir. Çocuğun karnesi değerlendirilirken önce başarılı olduğu alanlar ele alınmalı, başarıları ve çabaları takdir edilmelidir. Sonra iyi olmayan notlar üzerinde durulabilir. Bu notlar veya öğretmen görüşleri ile ilgili kendisinin fikirleri sorulmalı, kendi duygu ve düşüncelerini ifade etmelerine izin verilmelidir. Bu durumu düzeltmek için neler yapılabileceğine çocukla birlikte karar verilmeli, bu konuda çocuklarımıza verebileceğimiz destekler konuşulmalıdır. Öğretmenin de desteği alınarak eksikliklerin giderilmesi için uygulanabilir bir plan oluşturulmalıdır. Karne iyiyse hep birlikte keyfini çıkarmalı ve başarı pekiştirilmelidir. Çocukların başarısı daha önemlisi çalışması ve emeği ile ilgili olumlu geri bildirimler maddi ödüllerden daha değerlidir. Her öğrencinin güzel bir tatil geçirmesi hakkıdır ve bunu uygun şekilde planlamak gereklidir. Öğrencilerin başarısızlıkları değerlendirilirken, öğrenme bozuklukları, öğrenme güçlüğü, dikkat eksikliği sorunları, aşırı hareketlilik, depresyon gibi çocuğun elinde olmayan ruhsal bozukluklar da mutlaka göz önüne alınmalıdır. Aileler ve öğretmenler bu konularla ilgili şüphelendikleri durumlarda gerekli ve uygun desteği almalıdır."