Eğitimde de kodlama ve yazılım üretimi dönemi başlıyor. Çocukların küçük yaşlarda kodlama öğrenmesi amacıyla geliştirilen "Computational Thinking-Bilişimsel Düşünme" projesi, Bahçeşehir Koleji'nde 4 yaş grubundaki çocuklara uygulanmaya başladı. Dünyadaki akademik çalışmalar, konuya ilişkin literatür ve uygulamalar referans alınarak oluşturulan özgün eğitim çerçevesinde hayata geçen projeyle çocukların "bilgisayarımsal düşünme" ve "algoritmik beceriler" gibi özellikleri kazanmaları amaçlanıyor. Bilişimsel Düşünme projesiyle çocuklar, Whats App, Foursquare, Twitter, Facebook, Instagram ve Skype benzeri uygulamaları geliştirecek. 'Neden ülkemizden bir 'WhatsApp' çıkmasın ve neden çocuklar dijital bir ürünle yaratıcılıklarını ortaya koymasın?' fikriyle projeyi tüm Türkiye'ye yaymak istediklerini söyleyen Bahçeşehir Koleji Dijital Eğitim ve IT Direktörü Burak Gençay, öğrencilerin Kodable ve Scratch Junior benzeri uygulamalarla derslerde gördükleri akademik bilgiyi ürüne dönüştürdüklerini belirtti. Gençay, "Çocuklara yeni programlar ürettirmek, bunların patentini almak ve tüm dünyada tanınmasını sağlamak istiyoruz" dedi.
AMAÇ TEKNOLOJİ ÜRETMEK
Bahçeşehir Koleji Okul Öncesi Eğitim Öğretim Direktörü Hale Güneş ise "Algoritmik düşünme ile hayatın her alanında karşımıza çıkan problemlere çözüm yolları üretiyoruz. Çocukların küçük yaştan itibaren bu çözüm yollarını kendilerinin bulmalarını hedefliyoruz. Biz dijital göçmenleriz ama şu andaki çocuklar dijital yerliler. Dolayısıyla teknolojiyi çok hızlı tüketiyorlar. Çocuklara teknolojiyi verimli şekilde kullanmayı öğretiyoruz. Çünkü önümüzdeki 10 yılda değişik meslek grupları ortaya çıkacak. Teknolojiyi hiçbir meslekten ayrı tutamayız" diye konuştu.
ANİMASYON TASARLADILAR
Bahçeşehir
Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Bölüm Başkanı Doç. Dr. Şirin Karadeniz, "Animasyon tasarımı ve dijital hikâyeleme de öğretiyoruz. 5 yaşındaki çocuklar, animasyon tasarlayabiliyorlar ve bir hikâyeyi kurgulayıp çizgi film oluşturabiliyorlar" dedi.