X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Milli eğitime dünyadan tam not
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Milli eğitime dünyadan tam not

  • Giriş Tarihi: 20.5.2015
Milli eğitime dünyadan tam not
Milli eğitime dünyadan tam not

Uluslararası kuruluşların eğitim raporlarında Türkiye'ye övgüler yağdı. OECD, son 10 yılda Türkiye'de eğitime erişimin yüzde 100'e çıktığını yazdı. AB ise Türkiye'deki müfredat kazanım sayısının Avrupa ortalamasının üzerinde olduğunu duyurdu

Türkiye, eğitim alanında uluslararası kuruluşlardan tam not aldı. OECD'nin Evrensel Temel Beceriler Raporu'nda, Türkiye'de eğitime verilen önem ve geliştirme çalışmalarının yoğun olarak devam ettiği ve ülkenin son yıllarda kayda değer bir gelişme gösterdiği belirtildi. Avrupa Eğitim Bilgi Ağı'nın (EURYDICE) yayımladığı araştırma raporunda da, Türkiye'nin 12 yıllık zorunlu eğitim müfredatının kazanım sayısı bakımından AB ortalamasının üzerinde olduğu açıklandı. Eğitimde özel sektörün de hızla geliştiği Türkiye'de, müfredatta gerçekleştirilen iyileştirmelerin etkisinin Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı (PISA) sonuçlarına yansımasının da beklendiği ifade edildi.

İLKOKULLAŞMA ORANI % 100
Son dönemde hayata geçirilen 12 yıllık zorunlu eğitim, müfredat reformu, okul öncesi eğitimin 10'uncu Kalkınma Planı'nda yer alması, okul ve derslik sayılarındaki artış da raporda değerlendirildi. Raporda, Türkiye için yer alan bilgilerden bazıları şöyle:
Türkiye son yıllarda kayda değer bir gelişme göstermiştir.
Türkiye 2003'te PISA Sınavı'na katıldığı zaman hem matematik hem fen hem de okuma alanlarında en az başarı gösteren ülkeler arasında yer alırken, her üç alanda da dikkati çekici bir biçimde gelişme göstermiştir.
İlkokula devam oranını yüzde 100'e çıkarmıştır.
Eğitime erişim imkanı yüzde 100'dür. Öğrencilere ders kitapları ücretsiz verilmektedir.
Türkiye müfredatını yenilemiş, müfredat standartlarını PISA hedefleriyle de uyumlu hale getirmiştir.
2012'deki öğrenciler, 2003'teki yaşıtlarına göre çok daha iyi fiziksel şartlarda ve eğitim kaynaklarıyla eğitim almışlardır.
Türkiye sınıf başına ve öğretmen başına düşen öğrenci sayısını azaltmaya devam etmektedir.
Öğrenci ve velilere rehber öğretmenler tarafından yardımcı olunarak eğitimde başarı sağlanmaktadır.

EĞİTİME ERİŞİM SORUNU ÇÖZÜLDÜ
OECD'nin raporunda, bir ülkenin ekonomik büyümesi ile vatandaşlarının temel beceri düzeyi arasında yakın bir ilişki olduğu belirtildi. Geçmiş yıllarda en önemli sorunun eğitim imkânlarına erişimin olduğu vurgulanan raporda, bu sorunun artık büyük bir oranda çözüldüğü kaydedildi. Raporda, Türkiye'nin de bu alanda önemli bir başarı sağladığı ve vatandaşların tamamının eğitime erişebildiği belirtildi.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.