Öğrenmeyi olumsuz etkileyen hiperaktivite problemi çocukların en sık yaşadığı davranış bozukluklarından biri haline geldi. Türkiye'de okul çağındaki çocukların yüzde 5 ila yüzde 7'si bu sorunu yaşıyor. Uzmanlara göre bu sorunu çözmeye en büyük katkı etkinlik odaklı öğrenme. Gelecekte de daha da artması beklenilen bu soruna çözüm bulmak için Biltes Koleji hiperaktivite konusunda Japonya'da ünlü bir isim olan Tomoko Kudo'yu Türkiye'ye getirerek okulun kültür koordinatörlüğüne atadı. Kudo, hiperaktiviteyi önleyecek Japon kültürüne ait uygulamalar yapıyor. Örneğin, Biltes Koleji Sadabad kampusunda henüz ilkokula adımlarını atan öğrencileri ile sorumluluk alma, sabır eğitimi amaçlı suda sümbül çiçeği yetiştiriyorlar. Özel saksılarda su içinde yetişen sümbülün her türlü bakımını öğrencilerinin yaptığını belirten Kudo "Soğanının çiçek haline gelişi sabırla günlük olarak takip ediyorlar. Bu hem çok özel bir deneyim hem de hiperaktivitenin tedavisinde kullanılan eğlenceli bir yöntem" dedi.