Öğrencilerin analitik düşünen, yaratıcı
ve sorgulayan
bireyler olarak yetişmesi
için dünyada
genellikle ortaokul ve
lise düzeyinde uygulanan
STEM eğitimi
Türkiye'de okul öncesinde
başladı. Uğur
Okulları'nda anaokulu
ve ilkokul kademelerinde
başlayan erkenSTEM
modeliyle öğrencilerin
girişimcilik
yetenekleri ortaya çıkarılacak.
Konuyla ilgili yapılan basın lansmanında
davetliler erkenSTEM yaklaşımını
deneyimleyerek öğrenme şansı elde etti.
PEDAGOJİK STEM YAKLAŞIMI
Uğur Okulları'nda erkenSTEM yaklaşımının hayata geçmesini sağlayan Bahçeşehir Üniversitesi BAUSTEM Direktörü Sencer Çorlu, STEM'in "Derslerde öğrenilen bilgileri gerçek hayatta nasıl?" sorusuna da yanıt veren bir yaklaşım olduğunu belirterek bu sayede öğrencilerin eğitim hayatları süresince teori ve pratiği bir araya getirme sistematiği ile tanıştığını söyledi. Çorlu "STEM'i 3 ana başlık altında topluyoruz. Biri politik STEM, diğeri popüler STEM, üçüncüsü ise bizim üzerinde çalıştığımız pedagojik STEM. Bu 3P altında Türkiye'ye özgü bir pedagojik çerçevenin geliştirilmesi ihtiyacı hem TIMSS hem de PISA gibi araştırmalarda ortaya çıktı. Nicelikten ziyade niteliği artırmak amacıyla, sınıf içerisindeki matematik ve fen özelinde, öğretim kalitesini artırmaya yönelik bir çerçeve program olarak yorumluyoruz" diye konuştu.