Türkiye'nin en iyi haber sitesi

"Kart borçluları yine perişan"

Giriş Tarihi: 9.9.2009 11:56 Güncelleme Tarihi: 9.9.2009 11:57

Kredi kartı borçlarının yeniden yapılandırılmasına yönelik tüketici ilgisini değerlendiren Tüketiciler Birliği Genel Başkanı Nazım Kaya, "Tüketici talepleri dikkate alınmadan hazırlanan yasa, tüketicinin ilgisizliği ile son bulmuştur" dedi.

Tüketiciler Birliği Genel Başkanı Nazım Kaya tarafından yapılan açıklamada "Kredi kartı borçlarına yeniden yapılandırma imkanı sağlayan 5915 Sayılı kanunun iki aylık uygulama süreci sonunda, 3.1 Milyar TL olan toplam borcun sadece yüzde 25'lik kısmı yeniden yapılandırıldı. 875 bin borçludan 246 bin kişi yasadan yararlanmak için müracaat etti. Tüketiciler Birliği, Kasım 2008 den beri yürüttüğü mücadelede, kredi kartı borçlarını ödeyemeyen bütün tüketicilerin yapılandırma kapsamına alınması gerektiğini belirtmiş; ancak bankacılık kesiminin baskıları sonucu, sadece batık alacaklar kapsama alınmıştır. Kanundan yararlanmak için asgari ödemelerini kıt imkanları ile gerçekleştiren ve sayısı 9 milyonu bulan tüketici kesimi ise yasa kapsamının dışında bırakılarak yeni mağdurlar kitlesi oluşturulmuştur" denildi.

"BANKALAR İLK HAFTALARDA TÜKETİCİYİ OYALADI"


Bankalar yasanın yürürlüğe girdiği ilk haftalarda bankaların tüketiciyi oyaladığı, bilgi işlem sorunu gibi bahanelerle, avukata yönlendirmelerle yasal haklarını kullanmalarının engellendiğini ileri süren Kaya, birçok ürün ve hizmetleri için bütün duyuru kanallarını kullanan bankaların yapılandırmayı tüketiciden saklama gayretlerinin bu düzenlemenin başarısızlığına neden olduğunu, tüketici nezdinde de büyük güven kaybına yol açtığını vurguladı.

"EYLÜL BAŞINA KADAR YASADAN YARARLANMAK İÇİN BORÇLULARIN YÜZDE 8'Sİ BAŞVURDU"

Eylül başına kadar yasadan yararlanmak için başvuran tüketicilerin oranı yalnızca yüzde 8 olduğuna dikkat çeken Kaya, Tüketiciler Birliği'nin son hafta içinde yaptığı çalışmalarla tüketicilere yapılandırma çağrısında bulunarak bugünkü sonuçların elde edilmesini sağladıklarını bildirdi. Tüketicilerin ilgisinin artması sonucu birçok bankanın süre uzatımına gittiğini kaydeden Kaya, "Tahsilâttaki başarı düşüklüğü tüketici taleplerinin ve Tüketiciler Birliği olarak yaptığımız uyarıların dikkate alınmamasından kaynaklanmaktadır. Mevcut düzenleme tüketicinin yarasına ilaç olmak yerine bankaların batık borçlarını kurtarmayı amaçlamış olup sonuç ortadadır. Yeni yasama döneminde ödeme güçlüğü çeken bütün kredi kartı borçlularına yapılandırma sağlayacak yasal düzenleme getirilerek tüketici mağduriyeti giderilmelidir. İşte o zaman ilgili yasa "kart barışı" olarak adlandırılabilecektir. Aksi halde yeni toplumsal trajediler ve intihar vakaları kaçınılmaz hale gelecektir" dedi.

BUGÜN NELER OLDU
ARKADAŞINA GÖNDER
"Kart borçluları yine perişan"
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz