5 günlük hava durumu
30 Eylül 2009, Çarşamba
kapat

Hurda indirimi bekleniyor

  • Giriş Tarihi : 30.9.2009 16:38:54
  • Güncelleme Tarihi : 30.9.2009 16:42:37
  • ANKA
Hurda indirimi bekleniyor
Haberi Dinle

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Otomotiv endüstrisi 30 Eylül'de sona eren ÖTV indiriminin ardından sektörün canlılığını koruyabilmesi için arayış içerisine girdi.

Uludağ Taşıt Araçları ve Yan Sanayi İhracatçıları Birliği (UTAYSİB) Yönetim Kurulu Başkanı Ferit Sünneli "Hurda indirimi konusunda ısrarcıyız" derken, Taşıt Araçları ve Yan Sanayicileri Derneği (TAYSAD) Başkanı Ömer Burhanoğlu da özellikle ticari araçlarda hurda indiriminin gerekliliğini savundu.

Otomotiv sektör temsilcileri tarafından yapılan açıklamada, otomotiv endüstrisinin hurdu indirimini beklediği mesajı yer aldı. Sektör temcilcileri adına yapılan açıklamada, otomotiv endüstrisi, sona eren ÖTV indiriminin ardından sektörü rahatlatacak kararların açıklanması gerektiği, aksi halde yaşanması olası sıkıntılı dönemin daha da derinleşerek yeni bir kriz boyutuna ulaşabileceği üzerinde duruldu. Özellikle hurda indirimi üzerinde yoğunlaşan sektör temsilcileri, bunun gerçekleşmemesi halinde istenmese de fabrikaların üretimlerini durdurmalarının, ücretsiz izinlerin, yeni işçi çıkartmalarının söz konusu olabileceğini duyurdu.

UTAYSİB Yönetim Kurulu Başkanı Ferit Sünneli, otomotiv endüstrisinin yaşamakta olduğu sıkıntılı dönemin daha da derinleşerek yeni bir kriz boyutuna ulaşmaması için "Hurda indirimi konusunda ısrarcıyız" dedi.

SÜNNELİ: "SEKTÖR EKONOMİ KOORDİNASYON KURULU'NUN KARARINI BEKLİYOR"

Sünneli, sektörün Ekonomi Koordinasyon Kurulu'nun vereceği kararı beklediğine dikkat çekerek açıklamasında şu noktalara yer verdi: "ÖTV indirimi uygulamasının uzatılıp uzatılmayacağı ve hurda indirimi mekanizmasının devreye girip girmeyeceği yönündeki açıklamaları merakla bekliyoruz. Ayrıca ticari araçlara da KDV indirimine gidilmesi sektörü büyük ölçüde rahatlatacaktır. Bu konu da ihmal edilmemelidir. Otomobil pazarında yüzde 45'e varan düzeyde bir daralma olduğunu biliyoruz. Yine otomotiv ürünleri ihracatındaki gerileme uzun süredir devam eden bir durum. Otomotiv ana ve yan sanayindeki üreticiler ile ihracatçılar artık ne yapacaklarını bilememektedir."

"20 YAŞIN ÜZERİNDE TOPLAM 2.8 MİLYON ARAÇ VAR"

Türkiye'de 20 yaşın üzerinde 2.8 milyon adet, 27 yaşın üzerinde de 1.6 milyon adet araç bulunduğunu hatırlatan Sünneli, hurda indirimi uygulamasıyla ömürlerini tamamlamış bu araçların değişiminin teşvik edilerek Türk otomotiv endüstrisine beklenen canlanmanın sağlanacağını vurguladı. 16 yaşın üzerindeki araçlara uygulanacak hurda indirimi üzerinde duran Sünneli, "Hurda indirimi konusunda ısrarcıyız. Ayrıca ticari araçların da yatırım malı kabul edilip onlar için de KDV indirimi kararının uygulamaya konulması Türk otomotiv endüstrisini büyük ölçüde rahatlatacaktır. Aksi halde otomotiv endüstrisinin yaşamakta olduğu sıkıntılı dönem daha da derinleşerek yeni bir kriz boyutuna ulaşabilecektir. Bu istenmese de fabrikaların üretimlerini durdurmaları, ücretsiz izinler, yeni işçi çıkartmaları anlamına gelecektir" dedi.

BURHANOĞLU:"16 YAŞ ARAÇLARA KDV MUAFİYETİ GELSİN"

TAYSAD Başkanı Ömer Burhanoğlu da özellikle ticari araçlarda hurda indirimini savunarak, "Önerimiz devletimizin bütçesini bozmayacak, ekstra harcama yaratmayacak, tam tersine gelir sağlayacak bir çözümdür" açıklamasında bulundu.

TAYSAD Başkanı Ömer Burhanoğlu ise Kyoto anlaşması, karbon emisyon oranlarındaki beklentiler, kaza istatistiklerinde ticari araç oranı ve yaşı, ölüm risk faktörü gibi değerlendirmelerde Türkiye'nin ön sıralarda bulunduğunu hatırlatarak, özellikle 16 yaş üstü ticari araçlar için aracını hurdaya teslim edenlerin KDV muafiyetiyle yeni araç almasının sağlanmasını beklediklerini söyleyerek şöyle devam etti.

"ÖNERİMİZ, GELİR SAĞLAYACAK BİR ÇÖZÜM"

"Bu sayede olumsuz sosyal etkenlerin düzeltileceği gibi, ekonomik olarak hareketlenme sağlanacak, satışları sıfıra yaklaşan ve hiçbir şekilde vergi toplanmayan bu sektörde KDV dışında tüm ara malı, yan sanayi ve satış sonrası hizmetlerin KDV'leri ve kurumsal vergileri alınacağı gibi SSK primlerinde de artış olacak, devletimizde eksik çalışma ödeneği harcamasında bulunmak zorunda kalmayacaktır. Zira birçok ticari araç üreticisi ana sanayi firmalarımızda yılbaşından bugüne çalışma yüzde 10"lara düşmüş, dolayısıyla yan sanayimizde de kapasiteler yüzde 10'a gerilemiş ve birçok yan sanayicimiz nakit sıkıntısı içinde küçülme, hatta kapanma yoluna gitmiştir. Önerimiz devletimizin bütçesini bozmayacak, ekstra harcama yaratmayacak, tam tersine gelir sağlayacak bir çözümdür."

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.