5 günlük hava durumu
25 Ocak 2010, Pazartesi
kapat

'Tam gün' sonrası doktor maaşları

  • Giriş Tarihi : 25.01.2010 10:44:20
  • Güncelleme Tarihi : 25.01.2010 16:22:50
  • AA
'Tam gün' sonrası doktor maaşları
Haberi Dinle

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Üniversite ve sağlık çalışanlarının tam gün çalışmasını öngören yasanın TBMM Genel Kurulu'nda kabul edilmesiyle birlikte, tartışmalara neden olan hekimlerin maaşları da belli oldu.

Hekimlere, hem muayenehane hem de kamu hastanesinde ikili çalışma sistemini ortadan kaldıran yasa ile birlikte hekimlerin maaşlarına ilişkin de yeni düzenlemeler yapıldı. Kamu, üniversite ve askeri hastanelerde görev yapan hekimlerin aylık maaşlarına artış getiren yasa, aynı zamanda hekimlerin emekli maaşlarının da yükselmesine olanak tanıyor.

Sağlık Bakanlığı'ndan alınan bilgiye göre, bazı sağlık çalışanlarının mevcut durumu ve Tam Gün Yasası'nın uygulamaya girmesiyle birlikte alacakları aylık tavan gelir durumu şöyle:

''Buna göre, mevcut sistemde bir klinik şefinin bin 930 lira olan sabit aylığı, Tam Gün Yasası uygulamaya girdiğinde sabit ek ödemeyle birlikte 3 bin 448 liraya, bin 423 lira olan emekli maaşı 2 bin 856 liraya yükseliyor. Mevcut sistemde tavan olarak toplam 10 bin 55 lira aylık gelire ulaşabilen klinik şefi, Tam Gün'le birlikte bu rakamı 12 bin 870 liraya yükseltebilecek.

Aylık sabit maaşı bin 765 lira olan uzman tabibin ücreti, yeni sistemde sabit ek ödemeyle birlikte 3 bin liraya, bin 423 lira olan emekli maaşı da 2 bin 594 liraya yükseliyor. Mevcut sistemde tavan ücreti de 7 bin 907 liradan, yeni uygulamanın getirdiği ek ödeme ve nöbet artışlarıyla birlikte 10 bin 215 liraya ulaşabilecek.

Pratisyen hekimlerin mevcut sistemde bin 540 lira olan sabit maaşları, yeni sistemde sabit ek ödemeyle birlikte 2 bin 206 liraya, bin 423 lira olan emekli maaşları ise 2 bin 52 liraya yükseliyor. Pratisyen hekimler, mevcut sistemde tavan ücreti olarak 5 bin 662 lira gelir elde edebilerken yeni sistemde bu rakam 7 bin 150 liraya kadar ulaşabilecek.''

kalan karakter 1000

hulyabolu hulyabolu // İSTANBUL

Ucuza sağlık hizmeti almak isteyen vatandaşın unuttuğu bir sözü hatırlatmak isterim: ucuz etin yahnisi yavan olur.
Bunu da çok yakında herkes görecek, ancak iş işten geçmiş olacak.

Aynı Görüşte misiniz?
evet17
hayır2
cevapla 26.01.2010 00:23
Muhittin87 Muhittin87 // DİYARBAKIR

Verin bakalım önce müftülere, müdürlere şimdi de doktorlara verin diğer memurlar ölsün mü? diyosunuz ey hükümet..

Aynı Görüşte misiniz?
evet2
hayır13
cevapla 25.01.2010 21:35
bekbe48 bekbe48 // İSTANBUL

Neden daha çok tıp fakultesi acilmiyor. Halkımız daha ucuza daha az yoğun hastahanelerde daha iyi sağlık desteği alır.,

Aynı Görüşte misiniz?
evet2
hayır18
cevapla 25.01.2010 21:11
itiraz itiraz // İSTANBUL

Bu ne bicim hesap ! Bir Lira olan aylik maas oluyor üc lira.. Valla helal olmasin ! Bizim maaslardada böyle ikiye üce katlansa... Ama nerede...

Aynı Görüşte misiniz?
evet2
hayır17
cevapla 25.01.2010 17:56
mbuyukbakkal mbuyukbakkal // KAYSERİ

Sayın yorum yapan arkadaşlar, 1 lira olan maaş 3 lira bu ne biçim hesap falan diyorsunuzda. O maaşı doktora yakıştırıyorsunuz. İçinizi rahatlatıyım ben o hesap sizin bildiğiniz gibi değil. Orada bahsedilenler ücret tavanları, merak etmeyin 7-8000 falan almayacağız. Ben şu anda iç hastalıkları uzmanıyım ve yan dal yapıyorum. Liseye kadarki tahsilimi saymazsak 13 yıldır okuyorum ve 3 yıl daha eğitim göreceğim. Uzman maaşı 2200 ytl falan derken tv lerde ben geçen yaza kadar 1400 tl maaş alıyordum. Yani o 3000 tl bize gelene kadar 2000 tl olur. Siz onuda çok görebilirsiniz ama siz veya bir yakınınız bizim durumumuzda olsaydı, en çok sizin sesinizi duyardık sanırım

Aynı Görüşte misiniz?
evet34
hayır2
cevapla 25.01.2010 20:04
1907FB1 1907FB1 // İSTANBUL

BAKALIM DOKTORLARI KAÇ SAAT GÖREBİLECEĞİZ HASTANEDE.. VEYA HASTANEDE OLUPTA KAÇ SAAT HASTA MUAYENE EDECEK.. MAAŞI ÇOK VİCDANI AZ DOKTORLAR. (HERKES ÜSTÜNE ALINMASIN)

Aynı Görüşte misiniz?
evet4
hayır22
cevapla 25.01.2010 15:27
flakeme flakeme // İSTANBUL

Bu düzenlemeyi getiren aynı zamanda iş gören personel ister. Bir hastane çalışanı olarak şu anda dahi çok çalışmaktan yakınıp ssk dönemini anan yatarak kazanma güdümlüsü memur ve doktorların bundan sonrasında özveriyle olsun olmasın, isteyerek olsun olmasın çalışmak ve insanlara kurum ve insanlara katkı sağlamak zorunda kalacakları bir gerçek. Bir arkadaşımız müftülerden başlayarak sözü memurların zam oranına getirmiş fakat memurların her türlü imkanları var, doğrusu bundan hiç ama hiç şikayetçi değilim. Ülkeler aynı zamanda bir işletme mekanizması içerisinde yönetilmelidir ve hazineye göre davranılmak zorundadır. Doktorlara aktarılan miktar ve koşulan şartlar, hastalar üzerindeki baskıyı ve de zararı önleyici niteliktedir dolayısıyla hazine bundan zarar yerine yarar görecektir. Asıl mesele şu ki memur statüsünde bulunmayan personelin geçim problemi yaşamaları. Siz zam üzerinden hesabınızı yaparken bahsettiğim şahıslar düşürülen ücretlerinin miktarı üzerinden hesap ediyorlar. Hesap edin

Aynı Görüşte misiniz?
evet3
hayır1
cevapla 26.01.2010 08:59