Türkiye'nin en iyi haber sitesi

yaşamı hızlandırıyor

Giriş Tarihi: 17.5.2011 17:17 Güncelleme Tarihi: 7.7.2011 19:31

Türkiye’de çalışan nüfusun yüzde 82’sinin hayatında vazgeçilmez bir yere sahip oldu.

IAB Türkiye Ölçümleme Araştırması'na göre; internet, Türkiye'de çalışan nüfusun yüzde 82'sinin hayatında vazgeçilmez bir yere sahip. Çalışan nüfusun yarısından fazlası banka işlemlerini, tatil organizasyonlarını, kültürel faaliyetlerini ve günlük gazete takiplerini İnternet üzerinden yapıyor.

IAB (Interactive Advertising Bureau) Türkiye'nin, Türkiye'de 11 milyon 580 bin 171 çalışanı kapsayan İnternet Ölçümleme Araştırması'na göre, çalışanların yüzde 82'si her gün veya haftada birkaç kez banka işlemleri, kültürel faaliyetler, gazete okuma gibi günlük hayatlarının önemli ihtiyaçları için İnternet'i kullanıyor.

İnternet kullanımında erkek çalışanlar ve işçiler lider

Araştırmaya göre, çalışan kadınların yüzde 31'i, çalışan erkeklerin ise yüzde 69'u interneti aktif olarak kullanıyor. İnterneti yüzde 41 oranı ile en çok 25 – 35 yaş arasındaki çalışan nüfus kullanıyor. Bunu sırasıyla yüzde 25 ile 35 – 44 yaş, yüzde 22 ile 24 yaş ve altı, yüzde 12 ile 45 yaş ve üstü nüfus grupları takip ediyor.

İnterneti sıkça kullanan çalışan kesimin yüzde 37'si işçiler, yüzde 16'sı özel sektör çalışanları, yüzde 14'ü serbest meslek mensupları (5'ten az kişi çalıştıran), yüzde 11'i orta seviye yöneticiler, yüzde 10'u devlet memurları, yüzde 8'i işverenler (5'ten fazla kişi çalıştıran), yüzde 2'si üst düzey yöneticiler ve yüzde 2'si de nitelikli serbest çalışanlardan (avukat, dişçi vb...) oluşuyor.

Çalışanların yarıdan fazlası günlük ihtiyaçları için interneti tercih ediyor

Araştırmaya katılanların yüzde 58'i ulaşım, tatil, kültürel ve sanatsal etkinliklerinin rezervasyonunu internetten yaptığını belirtiyor. Araştırmaya katılanların, yüzde 54'ü bankacılık veya e-devlet işlemlerini internet üzerinden gerçekleştiriyor. Araştırmaya göre çalışanların yüzde 51'i hafta içi günlük haberleri ve gazeteleri internetten takip ediyor.

Çalışanların yüzde 61'i interneti arkadaşlarıyla haberleşmek için kullanırken, cinsiyete göre bu oran erkeklerde yüzde 59, kadınlarda ise yüzde 67 olarak farklılaşıyor. Video, müzik, film, TV gibi sosyal aktivitelerin İnternet üzerinde kullanımı, yüzde 43 oranında gerçekleşiyor.

Erkeklerin yüzde 31'i ve kadınların yüzde 43'ü olmak üzere, çalışanların yüzde 35'i internete telefonlarından girmeyi tercih ediyor.
BUGÜN NELER OLDU
ARKADAŞINA GÖNDER
İnternet yaşamı hızlandırıyor
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz