Sürdürülebilir yaşam önemli
Müşteri artık bilinçli. Aldığı ürünün içinde ne olduğuna çok önem veriyor. Bunun için ne yapıyorsunuz?
Eskiden insanlar ayda bir kez dışarıda yemek yerken lezzete odaklanıyordu. Şimdi haftada bir kez kesin dışarıda yemek yeniyor. Tuz tüketi normalde 5.5 gram olmalı. Türkiye'de 120 gramları bulmuş durumda. Biz 37 bin ton şeker, 31 tona yakın transyağ ve 3 bin 700 tona yakın sodyum azalttık. Sağlıklı yaşam çok önemli. 2020 yılına kadar şeker miktarını % 25 azaltmayı hedefledik.
Ar-Ge'ye 1 milyar euro
* Unilever Food Solutions, Unilever'in ev dışı gıda sektöründeki lider markası.
* 74 ülkede 4 bin 700 çalışanı ve 230 danışman şefiyle hizmet veriyor. Türkiye'de 100 çalışanı, 20 danışman şefi ile yaklaşık 65 bin müşteriye hizmet götürüyor.
* Ürün portföyünde çorbalar, tatlılar, soğuk soslar, bulyon ve çeşniler, yemek sosları, yağ, margarin ve çay segmentlerinden ürünler bulunuyor.
* Knorr, Lipton, Carte d'Or, Calve, Sana ve Becel, Unilever Food Solutions Türkiye'nin portföyündeki markalar arasında yer alıyor.
* Müşteri profilinde, restoranlar, kafeler, büfeler, fast-foodlar, yemekhaneler, catering şirketleri, kantinler eğitim kurumları, oteller, hastaneler ve askeriye var.
* UFS'in yaptığı her pazarlama aktivitesinin kalbinde pazarı geliştirmek ve büyütmek yatıyor. Örneğin, Türkiye'de bilgi paylaşım merkezi "Chef'Inn"de müşterilere özel eğitimler veriyor. Geliştirdiği temalı günler konseptinde şeflerin dünya mutfakları konusunda gelişmelerini sağlıyor.
* Unilever, Ar-Ge ve inovasyon yatırımlarına yılda 1 milyar euro ayırıyor. UFS için Ar-Ge lezzet tutkunu 230 kişilik şef ekibinin, reçete geliştirmek harcadığı süre yılda ortalama 40 bin saatten başlıyor.
Doğu artık büyük potansiyel
Doğu ve Güneydoğu'ya yatırım noktasına nasıl geldiniz?
Ankara sonrası açılan alışveriş merkezleri, üniversiteler, özel okullar, uluslararası otel zincirleri dışında bugün bakıyorsunuz kış olimpiyatları o bölgede oluyor. Mersin'de Akdeniz Olimpiyatları olacak şimdi. Kayseri'de Avrupa Basketbol Şampiyonası oldu. Hepsi bunda etken...
Türkiye'de hedefiniz ne?
Kendimize hedef aldığımız 150 bin nokta var. 65 binden 150 bine gitmeye çalışıyoruz. Türkiye'de çay içilmeyen bir nokta yok. Mutfağa girildiği zaman, kızartma yağı, çeşni bulyon olmayan bölge yok. Bunlar bizim için çok önemli.