a Haber'de yayımlanan İş'te Hayat programına konuk olun Procter&Gamble (P&G) Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Saffet Karpat, "Türkiye pazarı çok olumlu gelişiyor. Dünyada öne çıkan, öncelik verilen bir pazar konumunda. Şirketimiz cirosunun 25-30 milyarını bizim de içinde bulunduğumuz gelişmekte olan pazarlardan elde ediyor" dedi. Türkiye'nin bu özellikleriyle yatırım alan ülkeler arasında yer aldığını söyleyen Karpat, bunun nedenini şöyle açıkladı: "Milli gelirimiz artıyor. Genç nüfusumuz ve nüfus artış hızı çok önemli. Her yıl Türkiye'de 150- 200 bin yeni hane kuruluyor. Jeopolitik konumu da pazarı cazip kılıyor" değerlendirmesini yaptı. P&G Türkiye olarak 2011'i büyümeyle kapattıklarını söyleyen Karpat, 2012'nin ilk 6 ayını da başarıyla tamamladıklarını belirterek "Büyümeye devam ediyoruz" dedi.
DAKİKADA 500 ÜRÜN SATIYOR
P&G, dünyada 180'den fazla ülkede yaklaşık 300 markasıyla 5 milyar tüketiciye ulaşıyor. Cirosu 82.5 milyar dolar olan şirketin 130 bin çalışanı var. Türkiye'de her dakikada 500 adet P&G ürünü satılıyor. Tüm dünyada Ariel, Alo, Prima, Orkid, Gilette, Braun ve Pantene gibi bilinirlik oranı yüksek ürünlere sahip şirketin marka değeri 100 milyar doların üzerinde. P&G sektöründe en fazla Ar-Ge harcaması yapan şirket olarak biliniyor.