Cebinizdeki indirim

Giriş Tarihi: 8.1.2013 12:13 Güncelleme Tarihi: 8.1.2013 12:13

Stratejik İletişim ve Kariyer Danışmanı Duygu Eren bu hafta Amerika ve İngiltere’de yaygın olan kupon sisteminden girişim yaratan bir girişimciyi konuk etti.

Teknolojinin her geçen gün gelişmesiyle beraber, bu yöndeki girişimler de artmakta. Akıllı telefonunuza yüklediğiniz uygulamalardaki kuponlarla, size en yakın yerlerdeki alışverişlerinizde indirimlerden faydalanabiliyorsunuz. Aynı şekilde ücretsiz aldığınız kuponlarla, telefonunuz otomatik olarak indirim kartına dönüşüyor. Amerika ve İngiltere'de yaygın olan bu sistem artık Türkiye'de de var. Şimdi sizi, bunların nasıl işlediğini anlatması için KuponNow'ın direktörü Hüseyin Öğüt'ün röportajıyla baş başa bırakıyorum.

KuponNow'ı kurma fikri nereden geldi ve nasıl gelişti?

Finansal ortağımız Ahmet İplikçi İngiltere'de yaşıyor ve bir dönem diğer büyük ortağımız Şaylan Muştu'da orada yaşarken İngiltere'de bu sektörü inceliyorlar. Türkiye'deki e-ticaretin büyümesini ve akıllı telefon kullanımının artışını dikkate alarak İngiltere ve Amerika'da yıllardır kullanılan ücretsiz kupon programını Türkiye'de yapmaya karar veriyorlar. Hazırlık sürecini ise, Özyeğin Üniversitesi içindeki Girişim Fabrikası içerisinde geliştiriyorlar. Bu yüzden şu an için burada faaliyet gösteriyoruz. Hem yatırımcılarla görüşmelerimiz devam ediyor hem de kupon yayınına ve yeni üye kazanmaya devam ediyoruz.

KuponNow nedir?

Markaları, web sayfası ve akıllı telefonlar aracılığıyla kullanıcılarla lokasyon bazlı buluşturan bir kampanya / indirim kampanyası platformudur. Siz, bulunduğunuz veya gideceğiniz yerdeki indirimleri bizim aplikasyonumuzdaki kuponlar sayesinde ücretsiz alıyorsunuz. İlk iletişimimizi üniversite gençliğiyle yaptık. Şu an web sayfamıza üye İstanbul, Ankara, İzmir'de 20 bin üye var. Sekiz bin tanede aplikasyon indirmiş üyemiz var. Online site,
aplikasyonla birebir çalışıyor. En fazla 25 km'ye kadar kuponları gösteriyoruz. Türkiye'de 3-3,5 milyon akıllı telefon kullanıcısı var. Hedef kitlemiz bunlar. Yakın gelecekte bu sayı artacak. İleride küçük işletmelerin bile mobil aplikasyonlar yapacağına düşünüyoruz. Kuponlar; iPhone ve Android uygulamamızla, sms'le, basılabilir kupon olarak ve e-mail adresinize gönderilerek üretiliyor. Web sayfamıza ya da mobil uygulamamıza üye olanlar bu dört seçenekten birini seçiyor. Dolayısıyla akıllı telefonu olmayanlara bile sms veya e-mail ile ulaşabiliyoruz. Bunlar son kullanıcı için bedelsiz. Kuponunu işletmeye gösterdiğinde veya online kuponu ilgili yere girdiğinde karşılık gelen indirim veya kampanyadan ücretsiz olarak
faydalanıyorlar. Bu anlamda Türkiye'deki kitlemiz 25 – 30 milyon kişi diyebiliriz.

Ne kadar sermayeyle başladınız?

Biz, 100 bin TL'lik sermayeyle 5 ortaklı bir model oluşturduk. Ahmet İplikçi ve Şaylan Muştu iki büyük ortak. Ayrıca Girişim Fabrikası da ortağımız.

Bu süreçte başka bir yatırım aldınız mı?

Girişim fabrikası bize yer ve koçluk desteği veriyor. Bunun karşılığında, Özyeğin Grubu olarak KuponNow'ın %5ine sahipler. Şu an yatırım yapmak isteyenler var. Bunları değerlendireceğiz. 2012 başından beri sekiz kişilik ekibimiz oluştu. Ben, bu ekibi yönetmeye ve aynı zamanda yatırımcılarla görüşmeye çalışıyorum.

KuponNow ismi nereden geliyor?

Biz, kupon kültürünü yerleştirmek istediğimiz için bu ismi seçtik. Bu isim hem İngilizce hem Türkçe. Şimdi Kupon anlamına geliyor. Yani ihtiyaç duyduğunuzda bu kuponu alıp kullanıyorsunuz. Beklemeye gerek yok. Yani kuponu bir anlamda şimdi alıyorsunuz ihtiyaç duyduğunuz anda.

İşe başlarken rehberlik anlamında destek gördünüz mü?

Girişim fabrikası ve çevremizden rehberlik desteği aldık. Aynı zamanda ulusal zincir markaların yetkililerinden de fikirler aldık. Her türlü fikre çok açığız hem sosyal medyadan hem de çalıştığımız ve görüştüğümüz herkesten bilgi almaya çalışıyoruz.

Şu an markanın yönetimini nasıl yapıyorsunuz?

Bu bir tasarruf modeli. Biz bunun hayatı kolaylaştırdığını düşünüyoruz. Reklam yapmadan çok kişiye ulaştık. İnsanların daha az ödemesini para alışverişi olmadan yapmasını sağlıyoruz. Eskiden kulaktan kulağa şimdiki deyişle ağızdan ağza pazarlama taktiklerini kullanıyoruz. Büyük markaların ücretsiz kuponları insanların bunu konuşmasını sağlıyor. Ancak alacağımız yatırımla birlikte birçok mecrada boy göstereceğiz.

KuponNow'ı kendi sektörünüz içinde, rakiplerinize göre nasıl konumlandırırsınız?

KuponNow'a benzer site ve modeller var ama lokasyon bazlı uygulamalar yok. Ancak bir çok grubun bu işe ilgisini biliyoruz. Bu pazar büyümeli çünkü dünyada parasız bir pazarlama aracı. Diğer taraftan yeni müşteri kazanmanın ve up-sale dediğimiz daha fazla harcatma aracı bir anlamda. Biz en büyük zincirlerden köşedeki tostçuya hatta yeni kurulmuş bir işletmeye bile aynı uzaklıktayız. Her marka için öncelikle bir reklam aracı ve diğer taraftan belirttiğim gibi farkındalık yaratarak yeni müşteri kazandırma platformuyuz.

Gelecekte nasıl büyümeyi hedefliyorsunuz?

Büyümemiz, yatırımla doğru orantılı olacaktır. Ekonomik durumu ne olursa olsun hiç kimse bir şeyi daha ucuza alma şansı varken fazla ödemek istemez. KuponNow olarak şu an Türkiye'de çok ücra bir yerde bile ulaşamayacağımız bir yer yok. Hem lokal hem ulusal yerlere ulaşmayı hedefliyoruz. Raporlama araçlarımız sayesinde hangi kullanıcı hangi saatte hangi kuponu üretmiş, hangi yaş aralığında, nerede oturuyor gibi bir çok bilgiye sahibiz. Dolayısıyla markaların CRM çalışmalarına çok katkı sağlıyoruz. Geleneksel medya ve pazarlama mecraları birçok marka için hem büyük maliyetler hem de riskler taşıyor. Pazarlamada her zaman suya bir nesnenin düştüğünde oluşan ve gitgide genişleyen halkalar
gibi kendi çevrenizden başlamak gerekir. KuponNow bunun için çok uygun bir model. Bizim amacımız sokakta büyümek çünkü online olmamıza rağmen bir e-ticaret modeli değiliz.

Sektörünüz, Türkiye'de sizce nereye gidiyor?

Bu bir kültür meselesi. Bunun oturması gerek. Amerika'da, Avrupa'da insanlar dergilerden veya kupon kataloglarından kuponlar kesip onlarla alışverişe gidiyorlar. Bizde tam olarak böyle değil ama birçok marka ve perakende zinciri çeşitli denemeler yapıyor. Son üç yıldır grup satın alma ve özel alışveriş siteleri sayesinde bir indirim algısı oluştu. Bunun hem birçok avantajı hem birçok dezavantajı var. Bizde ki model markayı koruyor çünkü kuponlarda kendi kararlarını uyguluyor. Biz karışmıyoruz indirim kurgusuna. Son kullanıcı için de bir şey ödemediği için bir kaybı olmuyor. Cüzdanınızda bir indirim kartı bile taşımanıza gerek yok. KuponNow, size birçok markada sürekli indirimler sağlıyor.

Duygu Eren

Stratejik İletişim ve Kariyer Danışmanı

Yazarla iletişim için:
duygu@dpdanismanlik.com


ARKADAŞINA GÖNDER
Cebinizdeki indirim
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz