Türk ev tekstili şirketleri için Avrupa Birliği'ndeki (AB) krizden çıkış ışığı yandı. Euro Bölgesi'ndeki ağır finansal krize rağmen pazarı terk etmeyen tekstilciler, 2013'te bu çabalarının meyvelerini toplamaya başlayacak. Frankfurt'taki dünyanın en büyük ev tekstili fuarı Heimtextil'e katılan 200 Türk firması bu yıl pazarda yüzde 15 büyüme hedefliyor. Uludağ Tekstil İhracatçıları Birliği (UTİB) Başkanı İbrahim Burkay, bu yıl Avrupa'nın üzerindeki kara bulutların dağılmaya başladığını söyledi. Burkay, "Euro Bölgesi'nde tüketici güven endeksi artmaya başladı. Ağır krize rağmen fuarlara katılmaya devam eden ve pazarı terk etmeyen Türk tekstilciler yarışa rakiperinden bir adım önde başladı" dedi. Sektör için Avrupa pazarının son derece önemli olduğunu belirten Burkay, sözlerine şöyle devam etti: "Krizde alternatif pazarlara yöneldik. Ancak bizim en önemli ihracat merkezimiz Avrupa. Bu nedenle bu sene AB pazarındaki iyileşme sinyallerini en iyi şekilde değerlendirmek zorundayız. Bunun için de gerekli enstrümanlara sahibiz. AB'deki büyümeden en büyük payı alacağız"
YÖNETMELİK AYAK BAĞI
Burkay'a göre ev tekstili sektöründe kabuk değişimi yaşanıyor. İnovasyon yatırımları konusunda ciddi bir atılım yaşandığını vurgulayan İbrahim Burkay, sektörün akıllı kumaş üretimine geçmesinin ise kaçınılmaz olduğunu ifade etti. Burkay, "Başta kamu kurumları olmak üzere birçok alanda akıllı kumaş kullanımının zorunlu hale getirilmesi gerekiyor" diye konuştu.
70 BİN ZİYARETÇİ
120 ülkeden 70 bin ziyaretçinin katıldığı Heimtextil Frankfurt'ta 2 bin 600 firma stant açtı. Ev tekstilinde dünya üçüncüsü olan Türkiye de fuara 200 firmayla katıldı.