Geçen yıl Türkiye'de yatırım atağına kalkan Japon şirketler, Türkiye'nin büyümesine 2013'te de yanıt veriyor. Çelik sanayisinden bankacılığa, kimya sektöründen ulaşıma bir çok alanda yatırım yapan Japon şirketlerinin yeni gözdesi hızla büyüyen çağrı merkezleri pazarı. Türkiye'nin en büyük çağrı merkezlerinden olan Tempo'ya dünyaca ünlü Japon devi Mitsui ortak oldu. Japon devi Mitsui, Vodafone'dan TTNet'e, Digiturk'ten Borusan'a, AstraZeneca'dan Coca- Cola'ya kadar bir çok şirkete çağrı hizmeti veren Tempo Çağrı Merkezi için masaya oturdu.
1.500 çalışanı var
İstanbul merkezli HCO İletişim ve Teknolojileri şirketiyle birlikte Tempo Çağrı Merkezi'ne ortak olmak isteyen Japon Mitsui, firmada ortak kontrol hedefinde. Afyon, İstanbul, Kütahya'daki 3 çağrı merkezi bulunan Tempo'nun toplam çalışan sayısı bin 500'e ulaşıyor. Tempo, önümüzdeki dönemde de Şanlıurfa'da bir merkezi hizmete alacak.
Teleperformance Metis'i aldı
Türkiye'de hızla büyüyen çağrı merkezlerine yabancı devler yoğun ilgi gösteriyor. 135 bin çalışanı, 367 çağrı merkezine sahip Fransız Teleperformance, Türk firması Metis'in yüzde 75'ini satın aldı. Teleperformance'ın aldığı Metis'in İstanbul ve Uşak'taki toplam üç çağrı merkezinde 900 çalışanı bulunuyor.
Ortak Cimbom'dan
Finans, telekomünikasyon, sağlık gibi alanlara hizmet veren firmalara tele satış, müşteri ve destek hizmetleri sunan Tempo'nun ortakları arasında Galatasaray spor kulübüne yakınlığı ile bilinen Cemal Murat Akar, Kerem Haşhaş gibi isimler yer alıyor.
Japon devin gözü finansta
Temelleri 17'nci yüzyıla dayanan Mitsui, son dönemde Türkiye'deki varlığını artırmak için düğmeye bastı. Sumitomo Mitsui Bank, Türkiye'de bankacılık hizmeti vermek için çalışmalara başlarken şirketin bir diğer kolu Toray Industries, geçen yılın sonunda İstanbul'da ilk ofisini açtı.