2012'de İtalyan ayakkabı markası Lumberjack'i satın alarak, perakende sektöründe büyük bir çıkış yapan Ziylan Grup, 2013'ü atılım yılı ilan etti. Grubun CEO'su Jaklin Güner, bu yıl Lumberjack operasyonuyla ilgili hazırlıkları tamamlayıp, grup olarak İtalya'dan Avrupa'ya ve daha sonra da dünyaya açılacaklarını söyledi. Lumberjack dışında grup markalarının yurtdışında etkinliğini artırmaya başladığını ifade eden Güner, yurtiçindeki lider konumlarını da pekiştireceklerini belirtti.
HEDEF 1 MİLYAR CİRO
Geçen yıl itibarıyla 262 FLO ve Polaris mağazası ile yılda yaklaşık 20 milyon çift ayakkabı satışı gerçekleştiren Ziylan Grup, bu yıl yüzde 30 büyüme hedefi koydu. Güner, Türkiye'deki cirolarını 2015 sonuna kadar geçen yıla göre 2 katına çıkarmayı hedeflediklerini söyledi. Lumberjack dışında sadece Türkiye operasyonlarıyla 1 milyar TL'nin üzerinde bir ciro gerçekleştirmeyi planladıklarını belirten Güner, şöyle konuştu: "Önümüzdeki 3 yıl içerisinde Türkiye'de yine Lumberjack operasyonu hariç 100 milyon TL yatırım yapacağız. Böylece 2015 yılı sonuna kadar mağaza sayımızı 400'ün üzerine, toplam satış alanımızı ise 200 bin metrekareye çıkarmayı hedefliyoruz. Lumberjack, 5 yıl içinde 250 milyon euro büyüklüğe ulaşacak. Bunun 100 milyon eurosu ise Türkiye'den sağlanacak."
ORTAKLIK GÜNDEMİMİZDE
Güner, Lumberjack açılımlarıyla birlikte yerli yabancı birçok fonun ortaklık ve satın alma için kapılarını çaldığını ifade ederek, "Ortaklık konusunu bu yıl gündemimize aldık. Şirketimize bütün fonlar ilgi gösteriyor" dedi.
Bünyesinde Flo, Polaris ve Kinetix gibi markaları barındıran, Türkiye'nin önde gelen ayakkabı üreticisi ve perakendecilerinden Ziylan Grup, İtalyan Lumberjack markasını satın alarak yurtdışına açıldı. Ziylan Grup Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Ziylan, İtalya'da kurdukları Brand Park adlı şirketle Lumberjack ve satın alacakları yeni dünya markalarıyla dünya ayakkabı sektörünün önemli oyuncularından biri olmayı hedeflediklerini söyledi.